שתיית מים נקיים ומטוהרים – קצת סדר בעניינים - תהליך איפוס חיים

שתיית מים נקיים ומטוהרים – קצת סדר בעניינים

שלום חברים יקרים. הפוסט הזה נכתב במקור ב-2018 והיה במשך כמה שנים בכמה קבוצות מים שניהלתי, קראו אותו אלפי אנשים. בשלב כלשהו הורדתי אותו כי הטרידו אותי עם הרבה שאלות.  אך בגלל שראיתי ששוב עולה נושא המים ואני רואה שהרבה מבקשים להבין מה נכון ומה לא, החלטתי לערוך אותו שוב עם עדכונים. אני עדיין אני מבקש לא לפנות אליי בפרטי עם שאלות או שיתופים הקשורים למידע כאן. אפשר בתגובות. בפוסט הזה אתן דגש על החקירה העצמית שעשיתי ב-15 השנים האחרונות בנושא המים הבריאים ביותר לשתייה ומה הפתרונות שמצאתי.  אני כותב את הפוסט הזה עבור מי שמחפש פתרון למים בריאים ואיכותיים, בגלל שהרבה אנשים שואלים אותי בפרטי על זה, אז החלטתי לכתוב פוסט מסודר במקום להסביר לכל אחד בנפרד, כי אני רואה שהרבה לא ממש מוצאים את עצמם, וכן רוצים לשתות מים איכותיים ובריאים. זה פוסט מאוד ארוך, והוא מייצג אך ורק את החקירה שלי, בבקשה אל תאמינו לי, תבדקו ותחקרו בעצמכם. הפוסט הזה מיועד לאנשים עם ראש פתוח שמוכנים להתבונן על המציאות ועל עדויות בשטח. לכן אני מודיע מראש שאין לי פה כוונה להצדיק את החקירה שלי עם אף אחד שלא מסכים איתי. אני כותב אותו כשירות לכולם, וכל אחד מוזמן לעשות את החקירה שלו עם עצמו. מבחינתי, אם מישהו מביע התנגדות בצורה בוטה וחסרת רגישות, אני לא אענה לו, וכנראה אמחק את התגובה שלו. חשוב לי לציין שהמידע בפוסט זה אינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא. כל מידע המופיע בפוסט זה הינו אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו בדרך כלשהי יעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול ו/או תחליף לטיפול. מציע לכם לקרוא עד הסוף לפני שאתם כותבים בתגובות. אם מישהו רוצה ללמוד ולשאול שאלה, הוא מוזמן לבוא עם ראש פתוח ולשאול. בנוסף, אם יש למישהו משהו לחדש לי שאני לא יודע, אני פתוח לשמוע כל עוד זה נעשה בצורה חוקרת ונעימה. ⸻ מה הפתרון שמצאתי? אחרי שחיפשתי הרבה זמן פתרון לשתיית המים, ועברתי דרך כל האפשרויות, חקרתי במשך שנים על המים בכל דרך אפשרית. הגעתי לנקודה שהבנתי שהמים הכי איכותיים, בריאים לגוף וטובים לשתייה הם מים מטוהרים, שזה בעצם שם נרדף למים מזוקקים. אפשרות נוספת לשדרוג המים המזוקקים היא הפיכתם למים חיים (למרות שזה ממש לא חובה ואסביר בהמשך). כדי לייצר מים מטוהרים ישנן כיום שתי אופציות: מכשיר מזקק מים או אוסמוזה הפוכה (וללא התוספת של מינרלים למים, כבר תבינו למה). שללתי על הסף את כל מכשירי המים עם פילטרים רגילים למינהם בכל צורה שהם באים כי הם לא מתקרבים לאיכות המים של מים מטוהרים, ואני כמובן לא פונה לכיוון של מים ״מינרלים״ מבקבוקים, בגלל הפלסטיק. מים מזוקקים למי שלא יודע מה זה מים מזוקקים או מפחד מהמילה ׳זיקוק׳ כי זה נשמע לו מושג כימאי מידיי, אז הנה הסבר קצר: מים מזוקקים הם מים שהתאדו ואחר כך האדים חזרו שוב למים, מאוד פשוט. זה תהליך של אידוי ועיבוי. בדיוק כמו שמי הים מתאדים על ידי השמש, נאספים בעננים, וחוזרים כגשם. כן, גשם הוא מים מטוהרים/מזוקקים שעברו תהליך זיקוק. אפשר למדוד מים מזוקקים על ידי מודד TDS, זהו מכשיר חשמלי פשוט וזול שמראה כמה חלקיקים מומסים יש במים. הגשם כמים מזוקקים נמדד במודד חלקיקים TDS ב-0 חלקיקים אם מודדים אותו בהרים או במקומות לא מזוהמים, או אחרי כמה שעות של גשם גם בערים בארץ. למים מזוקקים יש סימון של 0 במכשיר, כלומר אין שום חלקיקים מומסים במים. מים ״מינרלים״ בין 200-450, מים מהברז בין 250-650 תלוי במיקום בארץ. (שימו לב שמודד ה-TDS אינו מודד את איכות המים ומשתמשים בו בעיקר כדי לבדוק שהמים הם מזוקקים). מהם החלקיקים במים מינרלים ומהברז? בקרוב תבינו. חשוב להבין שאני לא מדבר כאן על מים מזוקקים של מעבדה כימית שזוקקו בין 6-16 פעמים, אלו נקראים מים מולקולריים. עבור כימאי, מים שזוקקו פעם אחת, זה לא ממש נקרא מים מזוקקים, כי ברמת הבדיקה של TDS יש עדיין חלקיקים מועטים במים, אפילו שמד ה-TDS מראה 0. יש מודדים הרבה יותר מתקדמים למעבדות, אך זה לא רלוונטי אלינו בהקשר של שתיית המים. ___ המחזוריות בטבע – למחזוריות בטבע יש דרך מאוד יפה. הגשם שיורד כמים מזוקקים יש לו מטען שלילי שמושך אליו באופן טבעי כל מה שיש לו מטען חיובי ונוטה למוסס אותו בתוכו. לכן הגשם אוסף ומושך אליו מינרלים אנאורגניים מהאדמה, שהם בעלי מטען חיובי, ממוסס אותם לתוך המים ואז הצמחים והעצים ניזונים מאותם מינרלים אנאורגניים כאשר הם ״יונקים״ את המים. הצמחים אוספים את המינרלים האנאורגניים ואז הופכים אותם למינרלים אורגניים (אלו מינרלים שיש להם תוספת של מולקולות פחמן) והם מצטברים בשורשים, פירות, בירקות ובעלים שלהם. השמש מזינה את הצמחים, בעלי החיים אוכלים צמחים ואנחנו בני האדם אוכלים צמחים ובעלי חיים. למעשה השמש היא מקור האנרגיה הראשון. צמחים מקור אנרגיה שניה, בעלי חיים מקור אנרגיה שלישית.  המינרלים האורגניים הם בעלי נטיה למטען שלילי, כמו מים מזוקקים. האיברים בגוף שלנו צריכים את המטען השלילי הזה וכמובן הוא צריך את המינרלים האורגניים באוכל. הגוף האנושי שלנו יכול לספוג בתוכו בעיקר מינרלים אורגניים שמיוצרים על ידי צמחים! (שימו לב שאין למילה ״אורגניים״ קשר לגידול צמחים בצורה אורגנית, אלא הכוונה כאן למינרל שמיוצר בתוך הצמח ושמצורף אליו פחמן, לעומת מינרל אנאורגני שמגיע מהאדמה). חשוב להבין שיש הבדל משמעותי בין מינרלים אורגניים למינרלים אנאורגניים. בבסיסם כל המינרלים הם אנאורגנים, אך בשונה מהם מינרלים אורגניים הם מינרלים שמיוצרים בתוך הצמח או המזון, כלומר מולקולות המינרל קשורות לפחמן ויש להן זמינות ביולוגית גבוהה יותר לגוף שלנו – עד 70% ספיגה. לעומת זאת, מינרלים אנאורגניים, כמו סידן ומגנזיום שמגיעים מהמים הקשים או מאבנית, נספגים בגוף במידה נמוכה מאוד — רק כ-5-20%, תלוי במינרל.  החלק שלא נספג (עד 95%) נשאר בגוף ועשוי להצטבר באיברים ובכלי הדם, לגרום להפרעות שונות כמו אבנית ולגרום לעומס מיותר על מערכת הסינון ואולי אפילו לדלקות במשך השנים. כל הכנסה של מינרל אנאורגני גורמת לגוף רק לרצות לשחרר אותו או לנסות “להשלים” אותו על מנת להפוך אותו למינרל שאפשר לצרוך.  זאת הסיבה שאומרים לכם שאוכל בריא הוא כמה שיותר אוכל מהטבע וכמה שפחות אוכל מעובד, כי אוכל מהטבע נספג הכי טוב בגוף ואוכל מתועש מכיל מלא מינרלים אנאורגנים (בלי ועם קשר לחומרים הלא בריאים שיש שבו). אם כך, במים מזוקקים שנעשו ממזקק או אוסמוזה הפוכה, מי גשם, אין שום מינרלים בתוכם, ואם היו, חשוב להבין שהם היו מינרלים אנ-אורגנים ולא מינרלים אורגנים. לכן, כששותים מים מזוקקים נטולי מינרלים אנאורגניים בזמן שאנחנו צורכים את המינרלים מהתזונה — הגוף מקבל

ההבדל האמיתי ביננו לבין הטכנולוגיה הכי מתקדמת שאי פעם תהיה

לא מזמן סדקתי את המסך של הטלפון שלי, ושמתי לב שיש לי איזו מעין תפיסה כזאת לא מודעת, שיהיה בסדר, שהמסך יסתדר. ובינתיים עבדתי עם העט של הסמסונג שלי, וזה עבד על המסך, וכל הזמן הייתה לי כאילו מעין תחושה שבעצם הטלפון יהיה בסדר, הוא יסתדר איכשהו, משהו ישתנה והוא יחזור לבד לקדמותו. ואז קלטתי שלמעשה אני מרגיש כך, כי התרגלתי שהטלפון הוא חלק ממני, הוא נמצא כל הזמן איתי, עד שהשלכתי עליו את מה שלמעשה אני באופן אוטומטי משליך שקורה לגוף שלי. זאת אומרת, כשאני נפצע או שיש לי איזה כאב מסוים בגוף, אז כן, יכול להיות שאני נבהל לרגע, אבל יש בתוכי ביטחון, ביטחון קיומי בביולוגיה שלי, ביטחון שאומר: כן, זה בסדר, זה יעבור, זה יסתדר, ומשהו יקרה, משהו ישתפר, גם אם זה ייקח זמן. ואני בעצם קולט כמה ביטחון יש לי בגוף שלי, בביולוגיה שלי, שבאופן טבעי, בלי לשים לב, כשיש לי חפץ כמו הטלפון, המוח שלי משליך שזה קורה גם לו. עכשיו, שתבינו, אני בן 48, ולא שגדלתי ככה כל החיים. זה רק בעשר השנים האחרונות. אבל כשאני חושב על זה, על הדור הצעיר שנמצא בתוך התהליך הזה, שהוא לגמרי מחובר עם הטלפון שלו כחלק סינתטי בתוך הגוף הביולוגי שלו, הוא למעשה לא מאפשר לביולוגיה שלו להיות חלק מאוד ברור ונפרד מכל המכונות שמסביבנו. הביולוגיה שלנו, יש לה יכולת מאוד עמוקה לגלות את חורי האבטחה ולתקן אותם באופן עצמאי ואוטומטי. זה דבר מדהים. וזה בכל רמות הגוף, אפילו גם ברמה הנפשית. אבל כשזה נוגע למכונות, כשזה נוגע למכשירים חשמליים במיוחד, לא משנה כמה שהטכנולוגיה מתקדמת, למכשירים האלקטרוניים אין יכולת ריפוי עצמי. ועד שה T-1000 יגיע למציאות ייקח עוד זמן. ריפוי עצמי לא קיים בטכנולוגיה. וכשאנחנו חושבים היום על AI שיום אחד הוא יהיה אולי בכל בית עם רובוט, אז בעצם היכולת שלהם לתקן את עצמם מבחינת הגוף לעולם לא תהיה קיימת. הם עדיין יצטרכו ללכת לטכנאי כלשהו, שאולי הוא בסופו של דבר יהיה רובוט, אבל עדיין אין להם יכולת לרפא את עצמם. זאת אומרת, הגוף שלהם לא יוכל לסדר את עצמו, לעומת הגוף הביולוגי שיכול. בשורה התחתונה הריפוי העצמי הזה הוא זה שלמעשה תמיד יבדיל אותנו לעומת כל מכונה עתידית. ואם אתם אומרים לי שמכונה לא מתקלקלת מהר כמו בן אדם, אז אתם טועים. תסתכלו שוב על המציאות. אם אתם אומרים שרופאים מתקנים אותנו כשעשינו תאונה, בדיוק כפי שיתקנו רובוט מקולקל, אז אתם צודקים, רק שהגוף של הרובוט יהיה תלוי הרבה יותר ברמת התיקונים מאשר בעיות שיש לאדם. הגוף הביולוגי הוא הרבה יותר שווה מכל גוף אחר, לא משנה כמה רובוטים יהיו חכמים מאיתנו, מכיוון שביולוגיה וכימיה של הגוף שלנו, כאשר הן מחוברות בטבע שלהן לכדור הארץ, מאפשרות לכדור הארץ ולגוף ביחד ליצור ריפוי טבעי. זאת הסיבה שקרקוע לאדמה, לפי מחקרים אפילו, מעצים את תהליך הריפוי העצמי, לא רק הפיזי אלא גם הנפשי. זאת הסיבה ששמש מעצימה את הריפוי העצמי, הפיזי והנפשי. זאת הסיבה שמים נקיים ובריאים מעצימים את תהליך הריפוי. לכן ככל שאנחנו מנותקים מהגוף, מנותקים מהטבע, מנותקים מכדור הארץ והולכים יותר להזדהות עם הטכנולוגיה כחלק מאיתנו, ושרק דרכה אנחנו שורדים, אז למעשה מה שהולך לקרות הוא שאנחנו לא מפנים אנרגיה ומקום לתהליך הטבעי של הריפוי העצמי שלנו. ואז התהליך הזה, למרות שהוא לעולם לא נכבה, הוא מתנתק מאיתנו, ופחות אנרגיה מוקדשת לו. לכן, מה שבא לי לומר כאן, הוא שהפנמה של הכוח העצום של הריפוי העצמי שלנו, מאפשרת לנו לשים לב יותר לחלקים של הגוף שלנו, להיות מודע יותר לטבע שלנו. לקחת זמן הפסקה של רק לעצום עיניים ולהיות מחובר לגוף שלנו, אפילו חמש דקות ביום. וזה מה שעושה את כל ההבדל בינינו לבין הטכנולוגיה הכי מתקדמת שאי פעם תהיה.

״הגנה היא הצעד הראשון במלחמה״ – ביירון קייטי | הסבר

זאת אחת התובנות העמוקות שלמדתי מביירון קייטי. מה היא אומרת?אחרי 20 שנה שאני עושה את העבודה של ביירון קייטי (בעבר הייתי מלמד את השיטה בקורסים), הבנתי תובנה מאוד עמוקה. שכל המלחמות, כולן. לא 99 אחוז אלא 100% – מתקיימות כי יש מחשבה מפחידה על תקיפה (שעדיין לא קרתה בכלל), שהגוף מגיב אליה בפעולה חיצונית שהוא מגדיר כהגנה, עד כאן זה ברור הרי, נכון? אבל העניין הוא שזה למעשה הצעד הראשון במלחמה. לדוגמא: אתם חושבים שמישהו עומד לעשות לכם משהו רע, ועולה לכם בדמיון תמונה שלו עושה את זה, ההגנה שלכם למול התמונה הזאת, תייצר כבר מלחמה בתוככם, ולפעמים היא גם תיצור תגובת נגד, נגד האדם הזה. דבר שגורם למלחמה חיצונית ולא רק פנימית בתוככם. אתם לא חייבים להאמין לי, זה לא משהו שאני מנסה לגרום לכם להאמין. זה משהו שאני יודע ב 100 אחוז בתוכי. כדי לדעת את זה בתוככם, המאמר הזה הוא התחלה טובה, אבל מציע לכם לחקור את זה עם עצמכם אם בא לכם ממש לגלות את התובנה הזאת. הסיבה שמגלים את התובנה הזאת דרך העבודה של ביירון קייטי, היא כי עובדים איתה למול מחשבות מלחיצות דרך שאלות. השאלה השלישית של העבודה של ביירון קייטי היא ״כיצד אני מגיב כשאני מאמין למחשבה הזאת? (או כיצד אני פועל למול הצד השני כשאני מאמין למחשבה הזאת?)״. והתשובה יכולה לנוע בכל מיני רגשות שליליים עד פעולות של בריחה, קיפאון, התגוננות או לפעמים תקיפה. כך למעשה מבינים שמחשבות מפחידות מובילות לפעולות הגנה עוד לפני שקרה משהו. בסופו של דבר מגלים, שכל מלחמה שאי פעם קרתה, בין אהובים, גרושים, בין מדינות, בין חברים ובין שותפים עסקיים, התחילה כי היתה מחשבה מפחידה שקשורה לכך שהאחר עומד לתקוף. מה שגורם לפעולת הגנה לקרות עוד לפני שבאמת קרה משהו במציאות. כלומר במילים אחרות, המלחמה מתחילה במחשבות ולמעשה יוצרת מציאות. המוח ההישרדותי הלוגי עושה את החישובים שלו ויודע להצדיק את המחשבה הזאת שמספרת למה נכון להגן קודם, וכך הוא עושה את הצעד הראשון במלחמה. למה זה הצעד הראשון? כמובן שלא כל הצעדים הראשונים של הגנה נראים כמלחמה. הגנה מתבטאת גם כבריחה או קיפאון.העניין הוא שאם אני מאמין שמישהו עומד לתקוף, המלחמה כבר קרתה בראש שלי עוד לפני שהיא קרתה במציאות, ואני רואה דימויים במוח שעדיין לא קרו. אם אני מאמין להם, אז הגוף שלי יגיב בכיווץ, פחד ואימה, ויכול לקחת את המסלול של הגנה דרך תקיפה בצורה עקיפה או ישירה ויפעל בדרך כלשהי כדי למנוע את זה. זה הצעד הראשון במלחמה. במידה ומה שדמיינתי קורה בצורה כלשהי מתישהו במציאות בעתיד, אז המוח ההישרדותי אומר לי ״אתה רואה, צדקתי, הם עשו את זה בסוף, ולכן תקשיב לי תמיד ותמיד תגן על עצמך כי הם אוייבים ורק רוצים לקחת ממך״.זאת אמונת יסוד של מנגנון ההישרדות של כל בני האדם, וקיימת בין אנשים בדיוק כמו שקיימת בין מדינות שכל צד בה חושב את אותה אמונה. ולכן אין דרך לצאת מהלופ הזה, כי כל צד מאמין בה אז איך אפשר לצאת ממנה אם כל צד חושב כך על הצד השני? אך בואו רגע נבין את זה לעומק יותר, אם אתם עדיין איתי ורוצים עוד, אז כדאי להבין שאחת הדרכים הערמומיות של המוח ההישרדותי שלנו לגרום לנו להאמין שאנחנו צריכים הגנה, הוא ההשוואה.הוא טוען תמיד שהצד השני יותר גרוע מאיתנו ומה שעשה עד היום, הוא עלול לעשות יותר גרוע למולנו. זאת הנטיה של המוח ההישרדותי שלנו להגזים ולהקצין בדמיון את העובדות למצב קיצוני יותר כדי להוכיח לעצמו שהדברים גרועים. דבר נוסף שהמוח ההישרדותי שלנו מביא הוא: ״הוא עשה את הצעד הראשון״, ״זאת עובדה״. ובכך ללא שום אופציות, הוא סוגר את האפשרות לגלות אפשרויות נוספות. זאת הדרך שלו לתת לגיטימציה להגנה, שהרבה פעמים מבוטאת בתקיפה, כ״תגובת נגד״. זה טריק כל כך ישן וכל כך ערמומי שרוב בני האדם נופלים בו. ״הוא/הם/היא עשו לי הרבה יותר גרוע ממה שאני עשיתי להם״, ״הם הרבה יותר גרועים״, ״בפעם הבאה הם יעשו משהו קשה יותר״, ״זה לעולם לא יגמר״. ואז הוא מראה לכם את ההוכחות… זה וזה וזה וזה… ואין ספור הוכחות.השאלה שכדאי ממש לשאול באותו הרגע הוא: האם הן נכונות באמת? מה אני לא רואה כשאני חושב את המחשבות האלו על האחר? מה אני מפספס? היכן אני עשיתי מעשים גרועים כמו שאני חושב על האחר? אתם מבינים? לאדם ששואל שאלות עמוקות, יש יכולת להתבונן על המעשים שלו, מכיוון שמנגנון ההישרדות לעולם לא יסתכל על הגוף שבו הוא שוכן, הוא יסתכל רק על האחר. ושאלה או חקירה עצמית היא הדבר היחיד שיכול להוציא אותו משם. אז בואו נלך צעד קדימה, כי אני יודע מה המוח שלכם יכול לומר עכשיו (כי הייתי שם בעצמי) המוח שלכם אולי יגיד עכשיו ״אז מה אתה מציע? שאני אשתוק? ואתן להם להיות אלימים כלפיי?״ נכון שזה מה שהוא אומר? שהוא לא רוצה להיות קורבן? ברור!״כי הרי לא עשיתי דבר, אפילו לא התגוננתי, ואני מותקף ומותקף ומותקף. חלאס כמה אפשר?!״ אני לא הולך לתת לכם עצות כאן במאמר הזה, אין לי אפשרות וגם לא הייתי יכול אם הייתי רוצה. אך אגיד לכם דבר פשוט: המחשבה/שאלה הזאת ״מה אתה מציע, שאני אשתוק למול האלימות הזאת?״ היא שאלה מאוד טובה, שנשאלת לצערנו הרבה הרבה זמן אחרי שכבר נעשה הצעד הראשון במלחמה, כנראה על ידי הצד השני, וכבר החלה המתקפה מצד כלשהו, ללא דיאלוג, ללא משא ומתן, לרוב כי אותו צד שהחל במתקפה היה פגוע (הוא מאמין שזה מכם) וכבר החל את ההגנה שלו דרך צעדים שפוגעים בכם. ולכן פה אנחנו נכנסים לתחום אחר במאמר הזה שעוזבת לרגע את התובנה של ביירון קייטי ״הצעד הראשון במלחמה הוא ההגנה״, לתוך השאלה: מה עושים אחרי שכבר כל המלחמה הזאת ביני לבין האחר נמצאת כבר במצב גועש ונראה שאין דרך חזרה אל הלב, ויש רק שנאה, האשמות ופחד? ואני מרגיש רק קורבן כאן? התשובה שאני הולך לתת לכם כאן לא תעזור לכם, כבר אני אומר לכם מעכשיו, כי התשובה האמיתית תצטרך להיעשות בפועל על ידכם ולבוא מתוככם, מה גם שזה רק התובנות והנסיון שלי. שלכם יותר טובה משלי. בכל אופן זאת התפיסה שלי לדרך להתחיל בכלל לצאת מהמצב הנואש הזה של מלחמה ביננו לבין האחר (שלא רוצה להגיע למשא ומתן או פגע בנו מאוד קשה) הוא בכמה צעדים: 1. קודם כל לרפא את עצמנו. שזה אומר קודם כל לתפוס מרחק מנטלי ואם יעזור לזה מרחק פיזי, אז לקחת מרחק פיזי. העניין הוא שלא תמיד אפשרי להתרחק פיזית (למרות שתמיד יש פתרונות), אז נדרש ללמוד איך לתפוס מרחק מנטלי, ויש דרכים לכך. אחת

העיצוב האנושי מראה לנו את המבוך אבל לא את המציאות

מרץ 2025 אחד הדברים שאני מסביר לאנשים שמתעניינים אצלי בעיצוב האנושי, שזאת מפה שמראה לנו מלמעלה את המבוך של החיים שלנו ואז אומרת לנו: הנה נקודת ההתחלה שלך וזאת נקודת היציאה של המבוך, וזה המסלול שלך כדי להגיע כמה שיותר מהר לצד השני מבלי להיתקע בסמטות חשוכות. וזה מאוד מפתה, מאוד מרגש לחשוב שיש מפה כזאת, נכון? העיצוב האנושי מאוד מדויק ומאבחן מדהים, אבל המציאות היא שונה. אני מסביר להם שאפילו שזה מפתה לדעת את כל זה, צריך לזכור שבמציאות בתוך המבוך יש שדים ודרקונים, שלא יתנו לכם ללכת במסלול שהעיצוב האנושי המליץ לך עליו ולא יאפשרו לך להגיע כל כך מהר ליציאה. השדים יפריעו לך, יגרמו לך ללכת בדרכים שונות לכל מיני כיוונים, יגרמו לך לטראומות, יגרמו לך לשהות במקום, לקפוא, לאבד את הכיוון ועוד מלא דברים. אומנם הם לא יצוצו תמיד אבל הם שם, מופיעים משום מקום. לידע של העיצוב האנושי אין כוח ויכולת להתמודד עם השדים והדרקונים האלו, כי הוא מסתכל מלמעלה על הכל, הוא רק ידע. גם האסטרטגיה והקשבה לסמכות הפנימית לא יכולים להתמודד עם פחדים וחרדות. אבל יש דבר נוסף – אם אתם מתחילים להיות מודעים למפת העיצוב האנושי שלכם, זה אומר שאתם כבר נמצאים בתוך המבוך! וכנראה שלא מעט שדים ודרקונים עברו דרככם בחייכם ושאתם סוחבים המון מטען של רגשות ופחדים שמכביד עליכם ומפריע לכם להתחיל בכלל את המסע הזה. לידע של העיצוב האנושי אין כוח או יכולת לנקות את המטען שאתם כבר איתו. גם לפרקטיקה הקדושה של העיצוב האנושי – סמכות ואסטרטגיה, אין את הכוח המלא לעזור לכם לנקות ולהתמודד עם מה שקיים כבר. אנחנו יכולים להמשיך לעקוב אחרי הסמכות הפנימית והאסטרטגיה שלנו 10 שנים בזמן שהטראומה והכאב מובילים אותנו בבחירות שלנו מבלי שאנחנו מודעים לזה. כך שהסמכות הפנימית עדיין מוגבלת כי היא לא באמת רואה את כל האופציות. העיצוב האנושי מראה לכם בצורה מדויקת את הצל שלכם ברמת ההתנהגויות הלא מאוזנות שלכם, תחושות ורגשות שליליים, אך גם מראה לכם את האור שלכם (הפונטציאל) ואת הדרך שבה אתם הכי יכולים להיות מאוזנים. אבל יש דבר אחד שהוא לא עושה, וזה שהוא לעולם לא מראה לכם את המציאות שאתם חיים בה עכשיו עם עצמכם. אין למפה מושג איפה אתם בסקאלה בין הצל לאור. למה זה חשוב לדעת את זה? כדי להבין איך העיצוב האנושי כן יכול לעזור לכם. מנסיוני ודעתי, יש דבר אחד שהעיצוב האנושי מעניק למי שעובד איתו בצורה נכונה, והדבר הזה הוא הרבה יותר מהסמכות הפנימית והאסטרטגיה – וזו הכרה. הסמכות הפנימית חשובה, אך היא יעילה באמת כשהאדם מוכן לדעת בחלקים החשוכים שבו ולשחרר אותם ולא רק לבדו אלא בעזרה מקצועית מאדם נוסף (וזה חשוב). ההכרה דרך העיצוב האנושי, זאת חוויה שיכולה לכם לעזור לכם להתחבר לצרכים ולקשיים שיש לכם, ולהרגיש שרואים אתכם ומכירים בכם משהו שאף אחד לא אמר לכם או סיפר לכם עד כה. זה יכול לקצר לכם הרבה זמן בנסיונות לדייק את מה שאתם עוברים בחיים, הקשיים והאתגרים שלכם, ולדייק את התפיסה של הפונטציאל שלכם ולתת לכם אור בקצה המנהרה. הסיבה שהפסקתי להעביר קריאות בעיצוב האנושי אחרי 12 שנים ועברתי למפגשי אימון היא כי גיליתי שאי אפשר לקבל הכרה אמיתית לבעיות ולקשיים בחיים מבלי דיאלוג חשוף ועמוק לגביהם. אי אפשר להעביר לכם את ההכרה שהעיצוב האנושי יכול לתת במלואו מבלי לגעת בסיפור שלכם, בסיטואציות מאתגרות שהיו לכם. זה פשוט בלתי אפשרי. זה דורש זמן, חשיפה, הכרות וחיבור, דבר שאי אפשר לעשות בקריאה טכנית. ההכרה דרך מפת העיצוב האנושי זה רק השלב הראשון, התיאורתי. אחר כך צריך ללמוד כלים כדי להתמודד עם השדים והדרקונים. בחלק הזה אני מתרגל אתכם ומלמד אתכם את הכלים שפיתחתי ורכשתי ב- 20 שנה האחרונים בחיי שיעזרו לכם לנקות מטענים מהעבר ולהתמודד עם הדברים הבאים שיגיעו. הקליניקה שלי בפרדס חנה נפתחת עכשיו ואני מקבל עוד מלווים שרוצים תהליך מסע מתוך העיצוב האנושי ואל שחרור חוויות מהעבר ואתגרים. באהבהליאב

למה הפסקתי לעשות קריאות לזוגות דרך העיצוב האנושי?

מרץ 2025 לפני שלוש שנים, בזמן המעבר שהיה לי מלהפסיק להעביר קריאות אישיות בעיצוב האנושי אחרי 12 שנים, לאימון וליווי רגשי (ראו פוסטים קודמים כדי להבין למה), למדתי וחקרתי על הדבר שהכי חם היום בנושא מערכות יחסים – דפוסי היקשרות. ככל שהעמקתי יותר בנושא, גיליתי את העומק של ההיקשרות הבטוחה ביחס להיקשרות הנמנעת והחרד הקלאסיים. גיליתי כמה ריפוי היקשרות בטוחה יכולה להביא לי ולכולם. בזמן שחקרתי על זה גם למדתי הרבה על נושא הטראומה וההיקשרות מתוך כאב טראומתי. ומכיוון שאני מאמין, ואף אגיד בלי להתבייש – יודע בוודאות בתוכי, שאין אדם שחי ללא טראומה, קטנה או גדולה, מודעת או לא מודעת, מבחינתי כל בני האדם מושפעים מכך בתוך מערכות יחסים. העיצוב האנושי כמערכת ידע ואיבחון מאוד מדויק, יודע כיצד להראות על כל אדם את הצל הכי עמוק שלו ואת הפונטציאל הכי גבוהה שלו. המידע הזה מדויק כמו סכין יפנית שיכול להכניס אתכם להלם. אך כמו שהסברתי במאמר אחר שלי, העיצוב האנושי לא יודע להגיד מה קורה במציאות כעת, איפה אתם בטווח בין הצל לאור שלכם, וזה מה שעושה את כל השוני. כשזוג מגיע לקריאת מפת העיצוב האנושי, לא משנה באיזה שלב הוא בקשר, בין אם הם שלושה שבועות ביחד או 10 שנים. מקור הכאב הטראומתי של כל אחד מהם, גם אם הם עברו טיפולים רבים וריפאו את רובו, עדיין יכול לחיות שם במנגנון ההישרדות שלהם. העיצוב האנושי יכול להראות את השוני ואת הדברים הדומים בין 2 אנשים, את החיבורים שנוצרים באנרגיה המשותפת ועוד הרבה – בדיוק רב. כאשר זוגות היו מגיעים אליי, הייתי יכול להראות להם את הצרכים השונים אחד מהשני והם היו יכולים להבין בדיוק מה כל אחד מבקש וצריך ברמה שלעולם אפילו לא שמעו אחד מהשניה. אם הייתי יכול לתת לכם דוגמא מתוך ממלכת החיות איך העיצוב האנושי היה מאבחן, אז כך הייתי אומר לזוג: ״תשמעו, אתה זברה ואת סוס. אתם דומים, מאותה משפחה, אבל יש לכם צרכים שונים זה מזה. אתה צריך לרוץ למרחקים קצרים, ואת רצה למרחקים ארוכים. אלו הצרכים שלך ואלו הצרכים שלך״. ואז כמובן הם בדרך כלל מאשרים שזה אכן כך. כביכול זה נראה כמו חלום, לא? כי אחד מבני הזוג יגיד, ״סוף סוף מישהו אומר לבן זוג שלי מה שאני באמת צריכה! הללוייה! הגיע המושיע שיראה לו סוף סוף את הצרכים האמיתיים שלי!״ אך אפילו שהעיצוב האנושי מסביר בצורה מדוייקת את הצרכים העמוקים שלנו, מה שהוא באמת עושה באותו הרגע, זה שהוא מיד מפעיל את דפוסי ההישרדות שלנו. בדרך כלל הדפוס הנמנע של אחד מבני הזוג יתחיל לפעול. למה? מכיוון שהחלק הטראומתי במוח שיצר את מנגנון ההימנעות אצלו במהלך החיים ונמנע מלהיות פגיע, חשוף ומודה שהוא זקוק ממש לצד השני, יאמר: ״אוקי, אם אני זברה והיא סוס, אז היא לא הולכת להשתנות, היא תישאר כמו שהיא ואני לא הולך לקבל את הצרכים שלי בזוגיות הזאת למולה, אז אני אעדיף כבר להתרחק ולהתכנס בתוך עצמי.״ ככה מדבר הנמנע, וזה קורה ברמה הלא מודעת שלו. עכשיו, הצד השני שאמר ״איזה כייף שסוף סוף הוא יראה את הצרכים שלי״ הוא בדרך כלל יהיה הצד עם הדפוס של ההתנהגות החרדה. זה שפוחד להציף את הצרכים שלו ולהתעמת במערכת היחסים, מתוך הפחד העמוק שיעזבו אותו. החלק האירוני כאן הוא שהוא זה שרצה שהצד השני (הנמנע) יבוא לקריאת מפה כדי שסוף סוף יוכל להתחבר אליו דרך מה שהקורא מפות בעיצוב האנושי יגיד לו. כל זה לטעמי, היא טרגדיה אחת שלמה, וחוסר מודעות למהי היקשרות בטוחה באמת וכיצד להשיג אותה בתוך מערכת יחסים. היקשרות בטוחה אינה מושגת מתוך הראיה של איפה אנחנו שונים ואיפה אנחנו מתחברים, אלא מתוך חוויה של הקשבה והיחשפות לפגיעות של הנזקקות העמוקה שלנו שאותה לא בהכרח קיבלנו בילדות או בהיסטורייה הזוגית שלנו. למעשה אפילו שהידע של העיצוב האנושי כוונותיו טובות, כי הוא יכול לתת ממש את כל הידע המתאים כדי לעזור לכל צד להבין את הצרכים של הצד השני, כמעט בצורה מושלמת, הוא יכול לעשות גרוע יותר במצבים מסויימים כאשר הוא מונגש בצורה כזאת. נכון, שמעתי כמה פעמים את המשפט ״העיצוב האנושי הציל לנו את מערכת היחסים שלנו״, ומי אני שיגיד לכם אחרת? אבל כשאני שומע את המשפט הזה, ממי אני בדרך כלל שומע את זה? מהצד שהיה לו קשה בתוך הקשר וקיבל קצת נחמה שמבינים אותו ואת הצרכים שלו דרך מה שמפת העיצוב האנושי מגלה. אך האם הצד האחר בקשר שנסחב לתוך הידע הזה באמת בטוב? האם הוא מקבל את החלק הבטוח שלו בתוך הקשר? רוב הסיכויים שלא. העיצוב האנושי, כמערכת ידע מדהימה ומאוד מדויקת, אינו יכול להעניק תחושת ביטחון בתוך מערכת יחסים, ולמעשה כאשר הפצע הטראומתי שלנו עמוק או חבוי, הידע הזה, של השוני ביני לבין האחר, אפילו יכול רק להרחיק מהצד השני. העניין הוא שכאשר נמצאים בהיקשרות בטוחה בתוך קשר, דווקא אז יותר קל לקבל את השוני של הצרכים ביננו לבין הצד השני. כי יש אהבה שרוצה להינתן, יש כוח להעניק ולהתחשב. זאת חוויה שקיימת למרות הצרכים השונים שלנו, למרות הפחדים שלנו ולמרות הנזקקות שלנו. כי ברגע שהפצע הטראומתי שלנו קולט שהצורך של הצד השני לא יתקבל על ידנו והצורך שלנו אולי לא יתקבל על ידיו, יהיה לו מאוד קשה להירפא, הוא יעשה הכל כדי להימנע מריפוי אמיתי. הוא יכנס למצב הישרדותי שבו הוא רואה את עצמו לבד, שבו הוא מרגיש שונה מהאחר, דחוי או אפילו אינו יכול להרגיש מחובר, ורחוק מלהרגיש בטוח. מה הוא כן ירגיש? הוא בטוח ירגיש מאוד מחובר לעצמו ״אני מחובר לצורך שלי ויודע שזה מה שאני צריך לקבל ואני לא מוותר עליו!״, אבל הוא שוכח שחווית ביטחון עמוקה עם אדם אחר, היא להזדקק לאדם נוסף ולהודות בכך. בהודיה הזאת מתקיים הריפוי האמיתי. עבור הנמנע, הפחד לגלות שהוא זקוק לאחר, מונע ממנו לראות שבתוך ההזדקקות אפשר להרגיש חופש עמוק, ושהזדקקות אינה אומרת תלות שלילית שבה הוא שוכח את עצמו ואת האינדבידואליות שלו, אלא בעצם היא תלות חיובית שמגיעה ביחד עם האינדבידואליות ויש שם גבולות ברורים עם האחר והעולם. אז מתי לדעתי כן קריאה זוגית בעיצוב האנושי יכולה לעבוד? לא עבור הזוג עצמו ולא כקריאה זוגית, אלא בתוך טיפול, כשהמטפל שעובד עם הזוג הוא היחיד שמכיר את המפות של הזוג, ואינו מציג בכלל את העיצוב האנושי בתוך המפגש, אלא שם את הידע בחלק האחורי של הראש שלו. אז כשצריך, ברגעים מאוד ספציפים בתוך הטיפול, הוא יוכל לשלוף צורך שלא מדובר בתוך הקשר ולבדוק אותו בהתאם למה שעולה בתוך השיח, וגם זה מאוד תלוי בסוג הטיפול. זהו נושא מורכב, ואמרתי

אינטליגנציה אנושית – חלק 1 - Image 1

אינטליגנציה אנושית – חלק 1

  באמת יש אינטליגנציה אנושית בעולם הזה? תראו איך העולם שלנו נראה.   ואכן לאחוז מסויים ולא גדול של האנשים בעולם יש אינטליגנציה נמוכה מאוד. אלו אנשים שהולכים בדרך השלילית, שלא פיתחו מספיק את האינטליגנציה האנושית שלהם, ועושים או עלולים לעשות מעשים שפוגעים קשה באנשים אחרים ובעולם.   אך כשמסתכלים מספיק קרוב רואים שרוב העולם בנוי מבני אדם עם אינטליגנציה אנושית מספיק גבוהה בשביל להיות טובים לעצמם ולאחרים ברוב הזמן.    אבל כשמדברים על אינטליגנציה אנושית, מבינים שזה לא קשור בכלל לאייקיו או אפילו לא לאינטליגנציה רגשית שהיא היכולת להבין רגשות ולהתחבר אליהם בפנים ובחוץ. אינטליגנציה אנושית, היא משהו הרבה יותר רחב מכל זה. אינטליגנציה אנושית היא למעשה היכולת להתחבר, לא משנה באיזו דרך זה קורה, דרך הלב, הראש, עם מילים, בלי מילים, תנועה, מגע, שתיקה. חיבור הוא חיבור, והוא השורש של כל ריפוי.    כאשר אנחנו עושים פעולה או אי פעולה שמניבה תחושה של חיבור, אז אנחנו חשים את זה בגוף.   לתחושה של חיבור יש שמות רבים ואזורים שונים בגוף. כל אחד מרגיש אותו באזור אחר, לאחד זה יותר בלב ולשני זה יותר בבטן ולאחר זה במקלעת השמש או בגרון, ויש כאלו שפשוט חשים תחושת ביטחון כשהם מחוברים.     כאשר החיבור מתקיים אנרגיה עוברת בתוכנו וביננו לבין האחר, החשמל זורם בגוף יותר טוב, החלקים בתוכנו מתפקדים יותר בחיוניות.    אינטליגנציה אנושית היא הכוח ליצור חיבור ביננו לבין עצמנו וביננו לבין אחרים. אי אפשר או זה או זה.  המהות של חיבור הוא להרגיש את עצמנו ואת האחר בו זמנית. אמפתיה היא תוצר של חיבור, של אינטליגנציה אנושית.    ככל שיכולת החיבור שלנו לעצמנו ולאחרים בו זמנית גבוהה יותר, כך האינטליגנציה האנושית שלנו גבוהה יותר וכך יש לנו יותר יכולת חיבור.    תנועה של חיבור יכולה להיות גם לומר “לא” ולשים גבול ברור, כי אז אנחנו מתחברים לעצמנו. אך היא יכולה להיות “כן” גדול ברגע אחר ולעשות משהו עם אדם אחר.    אנשים עם אינטליגנציה אנושית נמוכה יכולים להתחבר לאחרים רק ברבדים מצומצמים ומכיוון שכל אדם במהותו רוצה להתחבר, כדי לייצר חיבור הם צריכים לשלוט בתנועה של אחרים או לעשות דברים למולם שעלולים להיות לא רגישים או פוגעניים, אפילו שכל מה שרצו הוא להתחבר איכשהו.    חשוב להבין שלעולם לא נוכל לייצר אינטליגנציה מלאכותית שיכולה לעשות פעולת חיבור כמו אינטליגנציה אנושית. והסיבה הפשוטה היא שחיבור מתקיים רק דרך גוף ביולוגי, ומכיוון שאין לאינטליגנציה מלאכותית גוף ביולוגי ולעולם לא יהיה לה, זה לא הולך לקרות. הגוף הביולוגי הוא מכונה שמחוברת לכדור הארץ והיא חלק אינטגרלי מכדור הארץ. הגוף שלנו עשוי מחומרים מכדור הארץ. וכמו שגוף של אדם לא יכול לחיות בחלל באופן טבעי לאורך זמן, כך לא יכולה להיות אינטליגנציה מלאכותית בגוף ביולוגי לאורך זמן.    אני חושב שהמדע ינסה, ויגיע לתוצאות טובות, אבל האגו של המדע יקרוס לתוך עצמו כשיגלה לבסוף אחרי עשרות שנים של נסיונות שהדרך הטובה ביותר לייצר אינטליגנציה ביולוגית אנושית היא משהו שכבר קיים – לעשות ילדים! אבל הוא יבין את מה שהרבה אנשים מבינים כבר היום, שחינוך אמיתי דרך דוגמא אישית וחיבור הוא הדבר הכי חשוב שיש.    – אינטליגנציה זו לא חוכמה   לאינטליגנציה אנושית אין גבולות, מכיוון שלחיבור אין גבול. חיבור נעשה דרך הרובד הביולוגי שלנו, זה הכוח שטמון בגוף הביולוגי שלנו, דרך החושים שלנו, דרך השדה האלקרומגנטי של הגוף, ודרך אנרגיות שקיימות בגוף ומתחברות לשאר האנשים ולסביבה, שהמדע עוד רחוק מאוד בשביל להתבונן עליהם.    חיבור הוא הכל, הוא אינו רק חוכמה של המוח, של ידע. חיבור חי ברגע הזה, לא ברגע אחר, והוא זורם ברגע זה בינכם לבין עצמכם ובינכם לבין הסביבה שלכם ובינכם לבין אנשים.    כאשר מתחילים להסתכל על הנושא הזה מהזווית הזאת, מבינים שככל שאנשים מפותחים יותר באינטליגנציה האנושית שלהם, הם יודעים יותר להתחבר לאחרים, ולא בהכרח שהם יהיו אנשים חברותיים וסוציאלים.    חיבור אינו רק בתקשורת המילולית, חיבור הוא תגובה שיכולה להיות בכל צורה אפשרית ואי אפשר לשים אותה בתבנית, למרות שמנסים. אל התחושה הסופית ברגע היא של חיבור.    גם כשלמדתי תקשורת מקרבת במשך מספר שנים, לא באמת הצלחתי ליצור את החיבור שרציתי מתוך תרגול, במשך שנים.    עד שגיליתי שלא פיתחתי מספיק את יכולת החיבור שלי ברגע הזה. הבנתי שהניסיון שלי להעניק הקשבה ואמפתיה לאחר ולדבר רגשות וצרכים, הם תרגול חיצוני למשהו שאין לו מילים. כי לאינטליגנציה אנושית, לחיבור, לא תמיד צריך מילים, אך מילים הן חלק ממנה.   התקשורת המקרבת גילתה לי עולם מופלא שרק הבהיר לי כמה חסר לי חיבור אמיתי בתוכי. כי הרגשתי את הפער בין תרגול של הקשבה ואמפתיה לבין חיבור אמיתי שאותו אפשר לייצר רק תרגול עמוק יותר של הקשבה לגוף.   כדי לפתח אינטליגנציה אנושית נדרשת הקשבה לגוף, לחוכמה של הגוף, שהיא מורכבת כל כך, שהמוח שלנו לא יכול להכיל אותה במודע. אך המוח הוא חלק ממנה. מכיוון שהוא חלק מהגוף.    ישנם המון דרכים ושיטות שמאמנות חיבור, כל אחת מלמדת חיבור בצורה שלה, בין אם זה דרך מגע, תנועה, טנטרה, תקשורת ועוד… כל אדם הולך ללמוד את הכלי שהוא הכי צריך בו חיזוק כדי להרחיב את יכולת החיבור שלו, כי בסופו של דבר כל מה שכל בני האדם מבקשים הוא חיבור.    במאמר הבא אדבר על הדרך שגיליתי עם עצמי כדי לתרגל חיבור ביום יום ואיך זה מרגיש ונראה בפועל. עקבו אחרי אם תרצו לקרוא עוד.    תודה שקראתם ליאב

מפגש אימון עם העיצוב האנושי (לשעבר קריאת מפה בעיצוב האנושי)

שלום לך, כאן ליאבאימון בעזרת העיצוב האנושי הוא מפגש שמטרתו לעזור לך לדייק את עצמך כמה שאפשר, לעזור לך להגיע למטרה הנפשית וגם הפיסית ששלך, ולעבור דרך כל קושי שאתה חווה כעת. במשך 12 שנים העברתי קריאות עמוקות של 3 שעות, שבו נתתי ידע לאנשים, אך בשלב כלשהו הבנתי שאני רוצה לקחת את העיצוב האנושי ולהשתמש בו ככלי שיכול לתמוך באתגר, קושי, פחד, כאב ספציפי שקשור כעת לחייו של למי שמגיע אליי. אם את/ה מגיע/ה אליי מתוך רצון לדעת עוד על המפה שלך. אז השאלה שלי היא מדוע את/ה רוצה לדעת על המפה שלך? במה את/ה חושב/ת שזה יעזור לך? עבור איזו תקיעות בחייך את/ה צריכ/ה תמיכה? עבור אילו פחדים או רגשות שלילים את/ה רוצה לשחרר? מה היית עוד רוצה לחוות בתוכך שאינך חווה כעת? זה מה שנגלה ביחד במפגש שלנו עוד לפני המפה. אנחנו נדייק את הצרכים שלך, את המטרות ומתוך זה, נוכל להתחיל לגעת גם במפה שלך, כך שתוכל/י ללמוד על המפה שלך, לא רק כידע, אלא כידע שיעזור לך פרקטית עם כל אתגר. מפגש אימון בעזרת העיצוב האנושי, זהו מפגש של שעה שמטרתו:1. לקבל בהירות לגבי הצרכים והרצונות שלך. 2. לשחרר תקיעויות. 3. למלא חוסרים של איכויות שחסרות לך. 4. לחוות הקלה ויותר אנרגיה. 5. לקבל הכוונה וייעוץ. למפגש אימון מומלץ להגיע לפחות ל-3 מפגשים. קצת עליי: אני ליאב עברי יני, בן 47, עם היסטוריה ארוכה של לימוד טיפול  אלטרנטיבי, בתחום הבריאות והנפש. עברתי מסלול התפתחותי רוחני עמוק, דרך מורים רבים. הידע שצברתי הוא עצום בהמון תחומים. הנה חלק מהכלים שלמדתי. חלקם התמקצעתי ברמה של מומחה וחלקם אני יודע לעומק: – תקשורת מקרבת: מטפל ומגשר לזוגות. – קונסטלציה משפחתית: מטפל. – העיצוב האנושי: אנליסט (קורא מפות מקצועי). נסיון של 12 שנה בקריאות מפות. – ביואוגונומי: מטפל בכיר.– ״העבודה״ של ביירון קייטי: מטפל ומורה.– שיאצו: מטפל מוסמך.– וואטצו (טיפול מים): מטפל מוסמך. – פלאש – שחרור טראומות ותמונות מציקות מהעבר. כלים מקוריים שפיתחתי: – OEM – עבודת תנועות עיניים לטיפול בחרדות ומחיקת תמונות מציקות. – PSI (לשעבר תרפיית יקומים מקבילים) – דמיון מודרך שעוזר להתחבר לאיכויות בתוכנו. – תהליך כניעה רגשי – כלי לעבודה לשחרור רגשות תקועים.– תהליך איפוס חיים – תרגיל כתיבה של זכרונות חיינו לשחרור מהעבר.– תרפיית תקשור עם הגוף – דרך ללמוד כיצד לתקשר עם חלקים בגוף שלנו. למי מתאים מפגש אימון?אימון דרך העיצוב האנושי יתאים לך אם יש בך צורך לדייק את הצרכים והרצונות בחייך בכל תחום אפשרי: קריירה, זוגיות, משפחה, לפתור קושי או תקיעות, ולגלות כלים שיכולים לעזור לך להמשך ההתפתחות האישית בחייך. למי לא מתאים מפגש אימון? למי שרוצה רק לקבל ידע מהמפה של העיצוב האנושי, ללא כניסה לחיים האישיים שלו, או אין בו רצון לפתור קושי או אתגר. עלות סשן אימון: 350 ש״ח לשעה דרך הזום, או 400 שח בקליניקה בפרדס חנה. לקביעת מפגש אימון, או לשיחת הכרות של רבע שעה ללא עלות: צרו איתי קשר דרך שליחת הודעה בוואטצאפ בקישור כאן, או דרך האתר. שיהיו המשך ימים נעימים ליאב עברי

באיזו מציאות? – שאלה לשחרור ממתח - Image 1

באיזו מציאות? – שאלה לשחרור ממתח

אחת השאלות הטובות שמעירות אותי מכאב לתוך בהירות היא: ״באיזו מציאות זה קורה?״ או בגרסה הקצרה יותר: ״באיזו מציאות?״ זאת שאלה פשוט מעולה, שלמדתי מביירון קייטי ושבה השתמשתי יותר ויותר ככל שפיתחתי את שיטת PSI-העצמי הפונטציאלי (לשעבר: תרפיית יקומים מקבילים). אז איך עובדים עם השאלה הזאת? לפני כן אסביר כמה הערות: 1. כדי לעשות אותה צריך לזהות מחשבות מציקות שמתווכחות עם המציאות, אחרת זה לא עובד רק על רגשות, אלא צריך להיות ברור עם המחשבה. 2. בתור התחלה עדיף לעבוד עם מחשבות שקשורות לאחר ולא לעצמנו, כמו ״היא צריכה…״ ולא ״אני רוצה״. 3. אי אפשר לעשות אותה בזמן של כאב רגשי חזק, כי זה לא יעבוד; זאת שאלה למחשבות מלחיצות ברמה קלה עד בינונית, לא לכאב חזק, ולכן עדיף להתחיל עם דברים קטנים. זאת הדרך לעבוד עם השאלה: בכל פעם שיש לכם מחשבה מלחיצה שרוצה משהו שונה מהמציאות, כמו: הוא אמור להיות יותר קשוב אליי, תשאלו את עצמכם: באיזו מציאות? באיזו מציאות אני רוצה שהוא יהיה יותר קשוב אליי? פה? או באיזה יקום אחר? כשעולה לך המחשבה: ״הייתי רוצה שהיא תהיה יותר רכה אליי״, תשאל את עצמך ״באיזו מציאות זה קורה? פה? במציאות כאן או במציאות אחרת?״ כמה הערות למחשבות הספקניות לגבי מהות השאלה: 1. השאלה הזאת אינה שוללת צורך לשנות את המציאות אם היא לא טובה אליכם, אלא דווקא פותחת לכם אפשרויות נוספות לעשות זאת. 2. אם אתם חושבים שעל ידי קבלת המציאות דרך השאלה הזאת אתם תהיו בקורבנות יותר גדולה כלפי מה שעדיין פוגע בכם, אז זה לא עובד ככה. לדוגמה: אם יש לכם מחשבה ״הוא לא אמור לדבר אליי באלימות״ למול מישהו נרקיסיסט, ואתם שואלים את השאלה ״באיזו מציאות הוא לא אמור?״ וקולטים שאתם עובדים על עצמכם בעיניים ובמציאות כאן זה לא קורה, אז למעשה אתם סוף סוף תתעוררו לכך שזה מה שקורה עכשיו ותקבלו את זה (כנראה בכאב רב), ואז תהיה לכם מוטיבציה לשנות את זה ולהפסיק להתווכח עם המציאות. לגבי מחשבות שקשורות לעצמכם למול אדם אחר, כמו: ״אני רוצה להכיר אותה, היא מוצאת חן בעיני״, ואז אתם שואלים ״באיזו מציאות?״. יש נטייה לחשוב שהשאלה הזאת יכולה להיות כהימנעות ואז לא לפעול, אך זה לא כך. כי ברגע שתקלטו שהמחשבה שלכם מדמיינת את הפעולה, אבל הגוף לא זז, והמחשבה שלכם רואה את זה קורה ביקום אחר ולא פה, מיד הנוכחות שלכם תקפוץ חזרה ליקום כאן וזה יחבר אתכם לגוף. כמובן שאם אתם רוצים להשתמש בצורה לא טובה עם השאלה כדי לייצר הימנעות, אתם יכולים. למעשה מכל תרגול של מודעות אפשר לייצר הימנעות, למוח יש את כל הטריקים שלו, אבל גיליתי שלשאלות, למוח הכי קשה לייצר הימנעות, כי שאלה תמיד מובילה למשהו חדש והיא למעשה פעולה הפוכה מהתקיעות שמנגנון ההישרדות שלנו גורם לנו. לאט לאט, ככל שתירגלתי את השאלה הזאת כשיכולתי, ראיתי שברגע שעלתה מחשבה שרוצה משהו שאין לי, אני מיד חוזר לעצמי, מקבל בהירות גדולה ומאפשר לעצמי. תחשבו עכשיו על משהו שמעצבן אתכם במישהו או משהו שאתם רוצים לקבל, תגידו את המחשבה בראש, ואז תשאלו: ״באיזו מציאות זה קורה?״ והמוח שלכם ישר יחזור לכאן, ותתכוננו להרגיש כאב רגשי עם זה, זה חלק מהעניין. שיטת PSI מביאה את אותו רעיון אבל מהכיוון המודע: זאת טכניקה של דמיון מודרך, שבאמצעותה אנחנו נכנסים בצורה מודעת ליקום מקביל שבו קורה משהו שאין לנו כאן, ומשם אנחנו מתחברים לאיכויות שקיימות שם ומתאחדים איתן על מנת להביא אותן אלינו ליקום הנוכחי. את PSI אפשר ללמוד אצלי או לעבור אותה במפגשי ליוויי אישי איתי.

כיצד עברתי מלעסוק כקורא מפות בעיצוב האנושי למלווה ומאמן

מאי 2024 לפני יותר משנה, אחרי 12 שנים שהעברתי קריאות לאלפי אנשים, לימודים של שנים, קורסים שהעברתי , בחרתי להתמקד יותר בללוות אנשים באתגרים שלהם. בקריאות שהעברתי הייתי מדבר ומסביר על המפה של האדם שלמולי , כמעט 3 שעות. בשלב כלשהו הבנתי שאני רוצה לגעת במהות ולהיות ממש פרקטי בעזרה שלי לאתגר הנוכחי שיש להם דרך הכלים שפיתחתי ולמדתי בחיי. העיצוב האנושי עדיין נשאר ככלי שבו אני משתמש כשאני רואה שהידע בו יכול לעזור כרגע לאדם שלמולי . ואת האמת, בהתחלה ניסיתי לעזור רק דרכו, אבל גיליתי ששאר הכלים שיש לי הרבה יותר פרקטיים ועוצמתיים לגרום לשינוי למול אתגרים רגשיים ומנטליים . במאמר הזה אני מספר אך ורק את החוויה האישית שלי, על המעבר בתפיסה שלי שהביא לשינוי בדרך שבה אני עובד היום ואין בכוונתי לזלזל באף מחשבה, אמונה או חוויה של מישהו, אלא רק לשתף את מה שמובן לי היום ולא היה לי מובן בעבר. היום כשמגיע אליי מישהו לליווי רגשי, אני לא מסתכל על המפה שלו, זה לא הכי מעניין אותי לדעת משהו על אותו אדם דרך מפה, יותר מעניין אותי להיות מחובר עם אותו אדם, מתוך הגוף שלי בלי לחשוב עליו בתבניות , אלא להיות איתו במה שהוא מרגיש וחווה עכשיו ומתוך זה להשתמש בכלים שעוזרים לפתור את האתגר הנוכחי שלו. לפעמים , אם מגיעה אליי אמא עם קושי למול הילדה שלה, אני רואה לנכון להסתכל על המפה של הילדה שלה. אך זה יקרה רק אחרי שהתמקדתי באתגר של האמא ולא הסטתי את תשומת הלב שלה לאינפורמציה על הילדה שלה כי זה מביא לחשיבה מנטלית על משהו מבלי לעבוד עם מה שבפנים . אני יודע קודם כל שאם האמא נמצאת בטוב, אז זה מיד משפיע לטובה על הילדה ולכן אני מתמקד באמא. אחר כך אני יכול לתת לה טיפים פרקטיים כיצד העיצוב האנושי מציע לתקשר עם הילדה שלה ולעזור בהתפתחות שלה. כשזה נוגע לילדים , העיצוב האנושי ממש יכול לתת הכוונה טובה להורה. אך גם אז, זה לא קל לאמא לשנות הרגלי תקשורת למול הבת שלה, ולכן כאן נכנס הליווי ברמה האישית לאמא עצמה כדי לתמוך בה ולשחרור מפחדים . היום אם מישהו מתעניין בקריאה נטו שבו הוא רק רוצה להיות פסיבי ולקבל ידע מבלי לגעת באתגרים שלו, אני ממליץ לו על קוראי מפות שאני אוהב, הכי באהבה ובפרגון , או שהוא יבין שהוא למעשה מחפש מידע מהעיצוב האנושי כדי לנסות לפתור אתגר כלשהו בחייו ולא רק “סתם” לקבל ידע בצורה פסיבית , אז אולי הוא יבחר לעבוד על האתגר שלו באמת. אם כן אז כאן אני נכנס לתמונה ואנחנו נפגשים לסשן על הקושי שהוא חווה בחייו כעת, ורוב הסיכויים שגם בשלב כלשהו אסביר לו על המפה שלו בשביל שיוכל לקבל שיקוף מהזווית של העיצוב האנושי . אז איך אני מאמן אנשים?בכל קושי או אתגר שיש לנו בחיים יש חוסרים ויש תקיעויות (שאפשר לקרוא להן גם ׳עודפים׳ ). חוסרים הם בדרך כלל צרכים ואיכויות שחסרות לנו, או שיש לנו אותם בצורה מועטת ואנחנו רוצים להרחיב אותם בתוכנו . כמו איכויות של זרימה, ביטוי ישיר, שפע, ביטחון רגשי, ביטחון הישרדותי ועוד… ׳תקיעויות׳ אלו בדרך כלל זיכרונות שנתקעו לנו במערכת , מחשבות , אמונות , תמונות כואבות מהעבר, תמונות מדומיינות על העתיד, ואותם אפשר לשחרר. בדרך כלל אלו טראומות קטנות או גדולות , מודעות או שלא, אשר נמצאות במערכת שלנו. החוסר מזין את התקיעות והתקיעות מזינה את החוסר. ישנם כלים שעובדים רק על שחרור תקיעויות , וישנם כלים שעובדים רק על מילוי חוסרים . במפגש קודם כל אנחנו מבינים ומרגישים את החוסר של הבעיה של המתאמן ובעיקר מגלים את הצרכים שהוא מבקש לקבל בחייו, וביחד עם זאת מאפשרים להתחבר לכל תגובה רגשית לחוסר הקבלה של הצרכים . למשל חוסר בביטחון רגשי שהתגובה יכולה להיות רגש של פחד. תפקידי כמלווה הוא לכוון את מי שמולי להתחבר לעצמם, להרגיש את עצמם, לתת להם מקום וכך לדייק את החיבור אליהם. מתוך זה מתחילים לצוץ התקיעויות ואנחנו מכירים בהן.במידה ומי שמגיע אליי מבקש ללמוד על המפה שלו, אני פונה לעיצוב האנושי ומראה לו את הצרכים והאיכויות שהמפה שלו מראה לו. אך זה רק חצי מהפתרון . הפתרון האמיתי הוא העבודה עם כלים כדי למלא חוסרים ולשחרר תקיעויות . כמו שהבנתם אני לא מצליח לראות את העיצוב האנושי ככלי לעזרה ממשית למול אתגר רגשי או מנטלי, מכיוון שאף פעם לא מצאתי שהוא ממלא חוסר של צורך כלשהו, חוץ מסקרנות מנטלית לידע עצמו ולפעמים קבלה עצמית, דבר שיכול לעשות הקלה כלשהי, אך לפעמים גם יכול לגרום לתוצאה הפוכה. העיצוב האנושי עוזר ברבדים מאוד מסוימים כאשר צריך לשחרר בורג בראש שרק דרך הכרה במידע מסוים, אפשר לעזור לו לשחרר אותו. אך גם אז, זה הכרחי לעשות זאת למול מפה של אדם אחר כדי לתת יחסיות למידע ולא לבודד את המידע רק לאדם עצמו. מניסיוני העיצוב האנושי לא משחרר תקיעויות מהעבר ורחוק מלרפא טראומות , הוא רק ידע שדרכו אפשר להיות מודעים לחלקים בתוכנו ואולי בהמשך (כמה שנים אחר כך) לעזור, אך לא יפתור לנו בהכרח את הבעיה הנוכחית , אלא רק ייתן לה הסבר לוגי שיכול להיות עוד דרך עבור האוזן הלא מאומנת , להיות רק תירוץ לא מודע לבריחה מכאב רגשי. העיצוב האנושי הוא ידע שנותן תרגול פרקטי טוב, אך לטעמי יכול לעזור ולהיות משמעותי רק אחרי שיש בסיס ומקום שפוי ובריא לקבל את הידע הזה וכמובן לתרגל אותו, ולכן את הידע על התרגול הפרקטי אני נותן רק בהמשך הליווי כשארגיש שלאדם שלמולי יש מקום לזה. הידע בעיצוב האנושי הוא מאוד מדויק ומפליא , אין ספק בכך, הוא אחד המערכות הטובות שיש היום ללמוד על פסיכולוגיית האדם ומעבר, אני למדתי הרבה ממנו על בני האדם ואיך אנחנו עובדים , וזה עזר לי מאוד בשפה האישית והמקצועית שלי. אך עבורי, עם כמה שחשבתי שלמדתי דברים לגבי עצמי, זאת הייתה התעוררות מאשליה גדולה, לגלות שהעיצוב האנושי לא באמת פיתח אותי כמו שחשבתי . אני מוצא שחלק מהידע הזה גם עלול לגרום לבריחה מהתמודדות עם האתגר עצמו. זה קורה להרבה כשברקע שלהם יש חוסר משמעותי של איכויות או צרכים, או תקיעות משמעותית מהעבר (שאלו מילים רכות ל׳פוסט טראומה׳ ) והם משתמשים בידע המרהיב של העיצוב האנושי כדי לתרץ בריחה מפצע פנימי. למצב של הבריחה המנטלית הזאת למול ידע התפתחותי (מכל סוג) אני קורא ״התפתחות נמנעת״ (על בסיס היקשרות נמנעת). גם אני הייתי פעם במקום הזה. ברמה אחת הייתי מאוד בתוך התפתחות בטוחה, אבל ברמה אחרת הייתי בהתפתחות

החיים דורשים תחזוק, המוות אינו דורש

הכותרת הזאת היא תובנה שלמדתי בשלוש שנים האחרונות. בעיקר כשאמא שלי חלתה בסרטן ונפטרה תוך 7 חודשים. ראיתי כמה החיים דורשים תחזוק בשביל לחיות אותם, אך זה לא רק במצב בריאותי קיצוני.   כל דבר בעולם דורש תחזוק ומאמץ דרך עשיה ותנועה, אי אפשר לחיות את החיים ללא תנועה, חקירה ומחשבה. אפילו בשביל לקטוף עלים או פירות כדי לאכול צריכים לנוע. כך החיים עובדים.   תחזוק דורש מוטיבציה, ממש מוטיבציה לרצות לחיות, וכשאין תחזוק, המוות פשוט קורה. לא שהמוות הפיזי הוא דבר שאמור להפחיד אותנו, הוא יקרה גם ככה. מכאן עולה השאלה כמה אני רוצה לחיות ובאיזו איכות?   הם דורשים מאיתנו להיות במאמץ מסויים כדי לחיות אותם. כשאין מאמץ, המוות מתקיים. זה בעצם מה שנקרא לגדול מלהיות ילד ללהיות מבוגר. זה האתגר של כל בני האדם. בגלל זה תמיד אומרים שהמוות מחכה לנו. כי הוא תמיד קיים ברקע ומאוד קל להרפות וללכת אליו.   באופן אישי מה שאני יותר חושש ממנו זה לא המוות הפיזי, זה המוות בעודי בחיים. ולכן גם אם נולדתם עשירים, זה לא באמת מה שפותר אתכם, עדיין תצטרכו לתחזק את העולם שלכם.   מאז שאמא שלי נפטרה והתבוננתי על התובנה הזאת, גיליתי כמה היא מחוברת גם לתחזוק מערכות יחסים ותחזוק האיזון המנטלי והנפשי שלנו.   מערכת יחסים דורשת תחזוק, מאוד קל להתנתק ולתת למערכת יחסים למות, זה פשוט קל. ניתוק רגשי, ניתוק תקשורתי והופ הקשר גוסס ולבסוף מת.הרבה יותר מאתגר לתחזק מערכת יחסים ולשמור עליה מאוזנת, לא משנה אם הסטטוס שלה היא זוגיות, חברות או אחרי פרידה של קשר רב שנים.   כפי שמערכת יחסים דורשת תחזוק, כך גם העולם הפנימי שלנו דורש תחזוק. אנחנו יכולים להיות במצב הקיצוני של פוסט טראומה עד למצב שאנחנו מוטרדים וכואבים רגשית ממשהו שקרה לנו, ונדרש תחזוק כדי לאזן את העולם הפנימי שלנו של המחשבות והרגשות.     כשליוויתי אנשים בשנים האחרונות ראיתי כאלו שבחרו לתחזק את עצמם, ללמוד כלים לעזרה עצמית ולעשות אותם, וכאלו שפשוט בחרו לא לעשות דבר ולתת למוות לקחת אותם (הפנימי וגם הפיזי). וכאן מותר לשאול את השאלה, איך עושים זאת? כיצד אנחנו מתחזקים את מערכת היחסים שלנו? כיצד אנחנו מתחזקים את עצמנו?   לא יאמן שהתשובה היא כזאת קלה: לבקש עזרה ותמיכה מאדם נוסף. כן, זה כזה פשוט. זה מאוד קשה לעשות זאת לבד, בעיקר במצבים שבהם המחלה היא קשה, הטראומה היא חזקה. פשוט אי אפשר לבד.   פגשתי הרבה אנשים בקיצוניים של בריאות פיזית או נפשית שהתעניינו בליווי איתי, ואני תמיד מסביר להם שבמצב שהם נמצאים בו, הם לא יכולים לראות את הפרספקטיבה הרחבה ולהבין לאן ללכת. הכאב והסבל, לא מאפשרים להם להיות מודעים לכיוון החיים, כי הם מושכים לכיוון המוות. צריך אדם שנמצא לגמרי בחיים כדי לעזור להם להתאזן. הם עצמם לא יכולים.   אני מסביר להם שהם חייבים לסמוך כמעט בעיניים עצומות ולהתמסר לעזרה ולעקוב אחרי ההוראות הפשוטות. קצת כמו שאדם שמגיע למיון, אינו בורר מה הרופא ואיזה רופא יטפל בו בעזרה ראשונה, הוא חייב להתמסר ולסמוך כדי לקבל עזרה.   כמובן שאם העזרה לא עוזרת אחרי כמה זמן, לנסות עוד עזרה ולא להפסיק עד שמוצאים את התמיכה הנכונה, כי תמיד יש כזאת.   אבל לא לקבל עזרה בגלל הפחד שלא תתקבל עזרה מדוייקת או מתוך פסימיות שלא תהיה עזרה, היא למעשה הכחשה למצב.למעשה לרוב האנשים שנמצאים במצב קיצון, יש המון פסימיות לריפוי שלהם, שזה אחד הסממנים שהמוות מתקרב. בין אם זה מצב בריאותי קשה, מערכת יחסים, ובמקרה הגרוע אדם שנמצא בדיכאון עמוק בגלל אי טיפול בטראומה.   ישנם אנשים שמוצאים מיד את העזרה הנכונה וישנם שעוברים מסע גם בתוך מציאת הליווי הנכון.   לטעמי אחת הטעויות הגדולות של הרבה אנשים היא שהם מנסים לקבל עזרה מאדם לא מקצועי או אדם שקרוב אליהם. זה לא נכון מהרבה בחינות שלא אפרט כאן. בקשת עזרה היא תמיד מאנשים שיש להם יכולת וידע להדריך אתכם לעזרה.   אך עכשיו השאלה הגדולה שעולה כעת, היא כמה באמת אנחנו מרגישים בחיים? האם אנחנו צריכים תחזוקה? בשביל לתחזק את החיים, אנחנו נדרשים להיות עירניים לעצמנו ולמערכות היחסים בחיינו, וזה בדיוק הקונפליקט,   כי מי שאינו מאוזן עם עצמו, גם לא יהיה עירני לעצמו ולרמת הכאב שהוא נמצא בה. אגב, זה כך גם בעניינים בריאותיים. אמא שלי לא הלכה לטפל בעצמה כמו שצריך במשך שנים, ופשוט חיה עם כאב פיזי הרבה שנים, כי התרגלה אליו, הוא הפך להיות חלק מחייה עד שזה היה מאוחר מדי.   אנשים שחיים בסבל וכאב תמידי לא מודעים לכך שהם לא מאוזנים. זאת הבעיה של העולם שלנו. והקטע המצער באמת עוד יותר, זה שמאוד קשה לעזור למי שאינו רואה שהוא צריך עזרה.   גם זוגות יכולים לחיות בסבל, ואף אחד מהם לא יבקש עזרה או תמיכה בגישור רגשי בינהם. והם יחיו ככה שנים. מבלי לדעת שיש סיכוי בכלל שהם יכולים לחיות ברמה אחרת של תקשורת וחיבור. אי אפשר רק לבד כל הסיבה שכתבתי את המאמר הזה, הוא להבין שאי אפשר לעשות את זה לבד לגמרי. גם אם אתם יודעים הרבה דברים, גם אם יש לכם הרבה כלים לעזרה עצמית, לפעמים לבד זה בלתי אפשרי להתאזן ולתחזק. הרבה אנשים חושבים שהדברים יעברו לבד, שזה יעלם, שזה ישתחרר שמשהו יתאזן ומפחתים תקווה אשלייתית.   אז החדשות שלי לכם יקרים ויקרות, זה לא יעבור או ישתחרר אם לא תבקשו עזרה ותקבלו תמיכה. זה פשוט ימשיך לכיוון המוות. הסוד הוא בלהתמסר לעזרה מהאחר.   לתחזק את עצמכם ואת מערכת היחסים שלכם כדי להיות בתוך החיים. זה אומר ללכת לליווי, לגישור, לטיפול ארוך טווח, או לכל מטפל שמתמחה בטיפול שלו, ושיכול להוביל אתכם לאיזון שהגוף שלכם צריך או לתחזוק שאתם צריכים כדי לשמור על עצמכם או על מערכת היחסים שלכם. ונכון, לתחזק את עצמכם או את מערכת היחסים שלכם עולה כסף, אבל זאת השקעה הרבה יותר שווה מכל השקעה חומרית אחרת. התצואה בהשקעה בעצמכם היא בערך 1000 אחוז מהכסף שתשקיעו.   היום בממוצע עולים פגישות עם אנשים מקצועיים בין 1200 ל 1800 ש״ח בחודש (לפגישה אישית עבור אדם אחד בשבוע). לא לכל אחד יש את האפשרות הזאת. אבל האמת היא שאם אתם רוצים איכות חיים חדשה, זה שווה לתת לעצמכם בערך 6 חודשים כאלו ולנסות. אני עברתי כזה בעצמי במשך שנתיים וזה היה לי מדהים. 2 טיפים: 1. אני תמיד אומר שאם אחרי 4 מפגשים, לא השתנה משהו בתוככם ולא הצלחתם להתחבר לאדם שמעניק לכם עזרה, זה בסדר לעבור למישהו אחר.2. לפעמים בטיפולים מסויימים, בעיקר אם הם

})();