שתיית מים נקיים ומטוהרים – קצת סדר בעניינים - תהליך איפוס חיים
שתיית מים נקיים ומטוהרים - קצת סדר בעניינים
מים חיים2

שלום חברים יקרים. הפוסט הזה נכתב במקור ב-2018 והיה במשך כמה שנים בכמה קבוצות מים שניהלתי, קראו אותו אלפי אנשים. בשלב כלשהו הורדתי אותו כי הטרידו אותי עם הרבה שאלות. 

אך בגלל שראיתי ששוב עולה נושא המים ואני רואה שהרבה מבקשים להבין מה נכון ומה לא, החלטתי לערוך אותו שוב עם עדכונים. אני עדיין אני מבקש לא לפנות אליי בפרטי עם שאלות או שיתופים הקשורים למידע כאן. אפשר בתגובות.

בפוסט הזה אתן דגש על החקירה העצמית שעשיתי ב-15 השנים האחרונות בנושא המים הבריאים ביותר לשתייה ומה הפתרונות שמצאתי. 

אני כותב את הפוסט הזה עבור מי שמחפש פתרון למים בריאים ואיכותיים, בגלל שהרבה אנשים שואלים אותי בפרטי על זה, אז החלטתי לכתוב פוסט מסודר במקום להסביר לכל אחד בנפרד, כי אני רואה שהרבה לא ממש מוצאים את עצמם, וכן רוצים לשתות מים איכותיים ובריאים.

זה פוסט מאוד ארוך, והוא מייצג אך ורק את החקירה שלי, בבקשה אל תאמינו לי, תבדקו ותחקרו בעצמכם.

הפוסט הזה מיועד לאנשים עם ראש פתוח שמוכנים להתבונן על המציאות ועל עדויות בשטח. לכן אני מודיע מראש שאין לי פה כוונה להצדיק את החקירה שלי עם אף אחד שלא מסכים איתי.

אני כותב אותו כשירות לכולם, וכל אחד מוזמן לעשות את החקירה שלו עם עצמו. מבחינתי, אם מישהו מביע התנגדות בצורה בוטה וחסרת רגישות, אני לא אענה לו, וכנראה אמחק את התגובה שלו.

חשוב לי לציין שהמידע בפוסט זה אינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא. כל מידע המופיע בפוסט זה הינו אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו בדרך כלשהי יעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול ו/או תחליף לטיפול.

מציע לכם לקרוא עד הסוף לפני שאתם כותבים בתגובות. אם מישהו רוצה ללמוד ולשאול שאלה, הוא מוזמן לבוא עם ראש פתוח ולשאול. בנוסף, אם יש למישהו משהו לחדש לי שאני לא יודע, אני פתוח לשמוע כל עוד זה נעשה בצורה חוקרת ונעימה.

מה הפתרון שמצאתי?

אחרי שחיפשתי הרבה זמן פתרון לשתיית המים, ועברתי דרך כל האפשרויות, חקרתי במשך שנים על המים בכל דרך אפשרית. הגעתי לנקודה שהבנתי שהמים הכי איכותיים, בריאים לגוף וטובים לשתייה הם מים מטוהרים, שזה בעצם שם נרדף למים מזוקקים. אפשרות נוספת לשדרוג המים המזוקקים היא הפיכתם למים חיים (למרות שזה ממש לא חובה ואסביר בהמשך).

כדי לייצר מים מטוהרים ישנן כיום שתי אופציות: מכשיר מזקק מים או אוסמוזה הפוכה (וללא התוספת של מינרלים למים, כבר תבינו למה).

שללתי על הסף את כל מכשירי המים עם פילטרים רגילים למינהם בכל צורה שהם באים כי הם לא מתקרבים לאיכות המים של מים מטוהרים, ואני כמובן לא פונה לכיוון של מים ״מינרלים״ מבקבוקים, בגלל הפלסטיק.

מים מזוקקים

למי שלא יודע מה זה מים מזוקקים או מפחד מהמילה ׳זיקוק׳ כי זה נשמע לו מושג כימאי מידיי, אז הנה הסבר קצר: מים מזוקקים הם מים שהתאדו ואחר כך האדים חזרו שוב למים, מאוד פשוט. זה תהליך של אידוי ועיבוי. בדיוק כמו שמי הים מתאדים על ידי השמש, נאספים בעננים, וחוזרים כגשם.

כן, גשם הוא מים מטוהרים/מזוקקים שעברו תהליך זיקוק.

אפשר למדוד מים מזוקקים על ידי מודד TDS, זהו מכשיר חשמלי פשוט וזול שמראה כמה חלקיקים מומסים יש במים. הגשם כמים מזוקקים נמדד במודד חלקיקים TDS ב-0 חלקיקים אם מודדים אותו בהרים או במקומות לא מזוהמים, או אחרי כמה שעות של גשם גם בערים בארץ. למים מזוקקים יש סימון של 0 במכשיר, כלומר אין שום חלקיקים מומסים במים. מים ״מינרלים״ בין 200-450, מים מהברז בין 250-650 תלוי במיקום בארץ. (שימו לב שמודד ה-TDS אינו מודד את איכות המים ומשתמשים בו בעיקר כדי לבדוק שהמים הם מזוקקים).

מהם החלקיקים במים מינרלים ומהברז? בקרוב תבינו. חשוב להבין שאני לא מדבר כאן על מים מזוקקים של מעבדה כימית שזוקקו בין 6-16 פעמים, אלו נקראים מים מולקולריים. עבור כימאי, מים שזוקקו פעם אחת, זה לא ממש נקרא מים מזוקקים, כי ברמת הבדיקה של TDS יש עדיין חלקיקים מועטים במים, אפילו שמד ה-TDS מראה 0. יש מודדים הרבה יותר מתקדמים למעבדות, אך זה לא רלוונטי אלינו בהקשר של שתיית המים.

___

המחזוריות בטבע –

למחזוריות בטבע יש דרך מאוד יפה. הגשם שיורד כמים מזוקקים יש לו מטען שלילי שמושך אליו באופן טבעי כל מה שיש לו מטען חיובי ונוטה למוסס אותו בתוכו. לכן הגשם אוסף ומושך אליו מינרלים אנאורגניים מהאדמה, שהם בעלי מטען חיובי, ממוסס אותם לתוך המים ואז הצמחים והעצים ניזונים מאותם מינרלים אנאורגניים כאשר הם ״יונקים״ את המים.

הצמחים אוספים את המינרלים האנאורגניים ואז הופכים אותם למינרלים אורגניים (אלו מינרלים שיש להם תוספת של מולקולות פחמן) והם מצטברים בשורשים, פירות, בירקות ובעלים שלהם.

השמש מזינה את הצמחים, בעלי החיים אוכלים צמחים ואנחנו בני האדם אוכלים צמחים ובעלי חיים. למעשה השמש היא מקור האנרגיה הראשון. צמחים מקור אנרגיה שניה, בעלי חיים מקור אנרגיה שלישית. 

המינרלים האורגניים הם בעלי נטיה למטען שלילי, כמו מים מזוקקים. האיברים בגוף שלנו צריכים את המטען השלילי הזה וכמובן הוא צריך את המינרלים האורגניים באוכל.

הגוף האנושי שלנו יכול לספוג בתוכו בעיקר מינרלים אורגניים שמיוצרים על ידי צמחים! (שימו לב שאין למילה ״אורגניים״ קשר לגידול צמחים בצורה אורגנית, אלא הכוונה כאן למינרל שמיוצר בתוך הצמח ושמצורף אליו פחמן, לעומת מינרל אנאורגני שמגיע מהאדמה).

חשוב להבין שיש הבדל משמעותי בין מינרלים אורגניים למינרלים אנאורגניים.

בבסיסם כל המינרלים הם אנאורגנים, אך בשונה מהם מינרלים אורגניים הם מינרלים שמיוצרים בתוך הצמח או המזון, כלומר מולקולות המינרל קשורות לפחמן ויש להן זמינות ביולוגית גבוהה יותר לגוף שלנו – עד 70% ספיגה.

לעומת זאת, מינרלים אנאורגניים, כמו סידן ומגנזיום שמגיעים מהמים הקשים או מאבנית, נספגים בגוף במידה נמוכה מאוד — רק כ-5-20%, תלוי במינרל. 

החלק שלא נספג (עד 95%) נשאר בגוף ועשוי להצטבר באיברים ובכלי הדם, לגרום להפרעות שונות כמו אבנית ולגרום לעומס מיותר על מערכת הסינון ואולי אפילו לדלקות במשך השנים.

כל הכנסה של מינרל אנאורגני גורמת לגוף רק לרצות לשחרר אותו או לנסות “להשלים” אותו על מנת להפוך אותו למינרל שאפשר לצרוך. 

זאת הסיבה שאומרים לכם שאוכל בריא הוא כמה שיותר אוכל מהטבע וכמה שפחות אוכל מעובד, כי אוכל מהטבע נספג הכי טוב בגוף ואוכל מתועש מכיל מלא מינרלים אנאורגנים (בלי ועם קשר לחומרים הלא בריאים שיש שבו).

אם כך, במים מזוקקים שנעשו ממזקק או אוסמוזה הפוכה, מי גשם, אין שום מינרלים בתוכם, ואם היו, חשוב להבין שהם היו מינרלים אנ-אורגנים ולא מינרלים אורגנים. לכן, כששותים מים מזוקקים נטולי מינרלים אנאורגניים בזמן שאנחנו צורכים את המינרלים מהתזונה — הגוף מקבל מינרלים בצורה טובה ונקייה בלי עומס מיותר.

מים מזוקקים מונעים הצטברות של מינרלים אנאורגניים ומאפשרים לגוף לעבוד בצורה אופטימלית, בתנאי שהתזונה מאוזנת ומכילה את כל המינרלים הדרושים ממקורות אורגניים. לקראת סוף המאמר אסביר עוד על נושא המינרלים וכל התנגדות שקשורה למול זה.

תחשבו על זה שכל המים בעולם ששתינו אי פעם בכל צורה שהיא זוקקו מיליארדי פעמים בכל שנות כדור הארץ. כל המים ששתינו בחיינו היו בים ולבסוף התאדו וחזרו אלינו שוב כגשם למי השתייה שלנו מיליארדי פעמים. זה דבר מדהים לחשוב עליו.

אז השאלה הבאה שתשאלו היא: אז מה הבעיה עם מים מנחלים וממעיינות? האם המים האלו לא טובים לנו כי יש בהם מינרלים אנאורגניים? הרי בני האדם שתו מהם כל ההיסטוריה…

אז התשובה שלי היא כזאת:

– גם לפני 500 שנה, לא כל מי מעיין או נחל היו בריאים לשתייה – ולא רק בגלל חיידקי צואה מבעלי חיים או זיהומים. המים בנהרות ומעיינות, גם אז, יכלו להכיל המון אבנית או אדמה בתוכם (תלוי בסוג האדמה והאבנים שמסביבם), וכמובן המון חיידקים של בעלי חיים (שאולי זה טוב למערכת החיסון ואולי לא, אך בכל זאת היו המון מחלות גם פעם).

– בגדול, אם מי מעיין נובע אינם מזוהמים ומכילים מעט מינרלים אנאורגניים  הם מים מעולים לשתייה, כי הם מים חיים שזורמים ומתנקים כל הזמן, בעלי רמה גבוהה של חיות, ולא אמורה להיות איתם שום בעיה לגוף. אך אם יש הרבה מינרלים אנאורגניים (אדמה, אבנית), הגוף שלנו לא לגמרי יספוג את המינרלים האנאורגניים שיש במים האלו, וינסה להיפטר מהם, והם עלולים להזיק למערכת שלנו.

אז כן – אם אתם גרים ליד מעיין זורם או נביעה עם מים נקיים – לכו תשתו משם, ואם אין חשש לזיהום או יותר מדי אבן מומסת במים – אז אלו מים נהדרים.

העניין הוא שבמציאות של רוב האנשים, הם נדרשים לקנות מים ״מינרלים״ (אנאורגנים) בבקבוקים שעמדו בשמש בתוך פלסטיק ונתקעו שם במשך המון זמן ללא תנועה, או אפילו בקבוקי ענק ששמים לכם ליד הדלת פעם בחודש – זה לא מאפשר למים להיות בתנועה חיה והפלסטיק בכלל לא בריא – גם אם הם לא היו בשמש, וגם מזהמים את הסביבה. תבדקו מחקרים על ננו-פלסטיקים בגוף ואתם לעולם לא תרצו לשתות מבקבוקי פלסטיק.

חשוב לזכור שבעבר גם מים נקיים ממעיינות לא היו נמצאים בכל מקום. לפני 1,000 שנה בערים גדולות לא היו אוספים מים מנחלים או מעיינות – אלא אם כן הייתם גרים בטבע, בהרים, ואוספים ממעיין שהוא כמה שיותר קרוב למקור הגשם.

בעבר היו אוספים מבארות שחפרו וצברו מי תהום – ואילו מים היו שם? מי גשמים שחלחלו עמוק באדמה.

היו, ועדיין יש, מקומות בעולם שחיו רק ממים מזוקקים.

ישנם מקומות צפוניים ששותים רק מי קרחונים (גשם – מים מזוקקים שקפא), או מבארות מים (גשם שנאסף, למרות שהאיכות קצת יורדת כי המים חשופים וגם כי הם עברו דרך האדמה).

יש סיפורים שהאינדיאנים ידעו שהמים הכי טובים לשתייה הם מי גשמים, והם היו אוספים מי גשם בקערות ששמו מתחת לעצים.

תשאלו כל חייל שעבד בספינות או בצוללות – הם יגידו לכם שהם שותים רק מים מזוקקים שם.

באיים בתאילנד, המים שם הם רק מי גשמים – הם אוספים אותם ומביאים אותם לכל בית, ואיתם מתרחצים, זאת הסיבה שהשיער באיים קטנים בתאילנד לא יבש, אלא רך מאוד – כי אין אבנית במים. באייים יש שם בכל רחוב מכונה של אוסמוזה הפוכה שלוקחת את מי הגשמים (שגם ככה נחשבים למזוקקים), ומסננת אותם, ללא תוספת מינרלים מלאכותית. אנשים חיים ככה שנים. הבעיה היחידה היא שאוספים את המים מהמכונה לתוך בקבוקי פלסטיק גדולים וזה פחות בריא.

מים מהברז –

מכילים לא רק מינרלים אנאורגנים בכמות גבוהה מאוד, אלא גם מתכות, כלור, אולי פלאוריד ועוד לא מעט דברים לא טובים. נסכם את זה בזה. עוד מעט תבינו יותר.

מהן השיטות ליצירת מים מטוהרים/מזוקקים?

מזקק מים –

הדרך הראשונה לזיקוק מים באופן מלאכותי היא לאדות אותם ואז להחזירם חזרה למים (עיבוי), כמו בתנועה של הטבע. זאת הדרך הפשוטה והכי קרובה לטבע, שאותה מחקים מזקקים חשמליים (ולמי שאומר שזה חשמל וזה לא בריא למים, אז תזכרו שיש הרבה חשמל בעננים בצורה של ברקים).

המזקקים מאדים את המים ומחזירים אותם חזרה למים. מה שנשאר בתחתית המזקק אחרי שהמים (בדרך כלל מי ברז) התאדו, אתם לא רוצים לדעת (כדי לא להתבאס), אבל זה ג׳יפה שלא מהעולם הזה. אז לכל מי שאומר לי “אני שותה מים מהברז כבר 40 שנה” אני אומר “בהצלחה”.

אוסמוזה הפוכה-

שיטה נוספת של זיקוק מים היא סינון ברמה מאוד גבוהה כמו אוסמוזה הפוכה. גם בטבע ישנם מסננים טבעיים שהופכים את המים למים מטוהרים. למשל – העצים/צמחים מסננים את המים שהם מושכים מהאדמה (ביחד עם המינרלים האנ-אורגניים) דרך הגזע שלהם והמים שמגיעים לפירות ולירקות הם למעשה בבסיסם מים מזוקקים (ולכן מי ששותה מיצים, למעשה שותה מים מזוקקים פלוס הרבה מאוד מינרלים אורגניים וויטמינים שהצמח/עץ יצר וכמובן גם הרבה סוכר, לכן יש להיזהר עם הסוכר).

אגב, היום הרבה חקלאים שמשקים במי כולחין עצים שדורשים כמויות גדולות של מים מגלים שהעצים שלהם מתחילים למות, בגלל שהגזעים של העצים מסננים מים לא נקיים שמלאים בחומרים לא טובים שמצטברים בגזע העץ ולבסוף הוא מת. למזלנו, לעצים יש מנגנון טבעי שאומר שהעץ ימות לפני שהוא ייתן לפירות שלו מים לא איכותיים, ולכן העצים פשוט ימותו לפני שהפירות יגדלו עם מים מזוהמים בתוכם. במידה והפרי לא טוב, זה רק בגלל שהעץ לא הצליח לספוח מינרלים עבור הפרי.

תיאוריה אחת ששמעתי (אך לא בדקתי אם היא נכונה מדעית), היא שהעץ מזקק כל כך טוב את המים שגם אם יש במים פלאוריד, הפלאוריד לא יגיע עם המים לפרי או לירק עצמו. התיאוריה אומרת שכן עלולים להיות קצת שאריות בסיבים של הפירות/ירקות אך לא במיץ עצמו. זה כמובן תלוי בגזע של העץ/צמח. לכן לפי התיאוריה במיצי פירות/ירקות סחוטים ברמה גבוהה (מחסטה איטית) אין פלאוריד.

עוד מקומות בטבע שמים עוברים סינון זה בגוף שלנו. 

הכליות שלנו מסננות את המים בגוף שלנו עד לרמה של מים מזוקקים. שתן זה למעשה 95 אחוז מים מזוקקים, 2.5 אחוז עודפי מינרלים וויטמינים חיוניים שהגוף שלנו כבר לא צריך (בדגש על ׳עודפים׳ ולא פסולת. תבדקו אותי) ועוד 2.5 אחוז אוראה. (סתם בשביל הכייף, למידע מעניין בנושא השתן חפשו ״urine therapy cancer״ ביוטיוב וחפשו את התוצאה עם אישה דוברת ספרדית, אבל לא ארחיב על זה כאן).

חלב אם מבוסס על מים מסוננים ומזוקקים שיוצאים מהגוף עם תוספת של המון מינרלים. זאת הסיבה שאין תחליף לחלב אם עבור התינוק. כל מים אחרים שמשתמשים עבור התינוק בתוספת של מינרלים מלאכותיים, לא מתקרבים למינרלים האורגניים שהגוף מייצר בשילוב עם המים המטוהרים של הגוף.

למעשה כשמסתכלים על זה לעומק, המים היחידים שהטבע מייצר הם מים מטוהרים. הטבע לא מייצר מים מסוג שונה.

___

יתרונות וחסרונות של מזקק למול אוסמוזה הפוכה. אלו ההיתרונות והחסרונות של השניים שאני מצאתי, ואתם תעשו את הבחירה שלכם:

אוסמוזה הפוכה –

היתרון של אוסמוזה הפוכה הוא שהמים זמינים תמיד ומאוד נגישים (ליד הכיור), והוא לא תופס מקום על השיש (כמו מזקק), שעבור הרבה אנשים זה יתרון גדול מאוד. אבל זהו, זה היתרון היחיד למול מזקק.

החסרונות של אוסמוזה הפוכה הם שבשביל כל ליטר מים שאתם שותים, מתבזבזים 4 ליטר מים עבור הסינון, שזה המון (למרות שיש שיטות חדשות שהיחס הוא 1 ל-1, אבל המערכת עולה פי 4 במחיר). חסרון נוסף הוא שחשוב מאוד להקפיד להחליף את המסננים בזמן ואפילו לפני הזמן שאומרים לכם, כי בעלי החברה לא יודעים כמה מים אתם שותים או משתמשים ב-3 חודשים (בבישול ועוד דברים). ומה שקורה הוא שבפילטרים מתיישבות מושבות של חיידקים בתוך המסננים שגורמים למים להיות יותר מזוהמים וגרועים ממה שהיו לפני כן, ולכן זה דורש בדיקה פרטית של המים מדי פעם (שעולה כסף) וכמובן הפילטרים שמחליפים עולים כסף, ולא מעט. על זה למעשה החברות האלו עושות את הכסף שלהן.

עבורי זה דורש לזכור לעשות את זה ולהתעסק עם זה ואני אף פעם לא זוכר דברים כאלו בזמן ופחות בא לי לקחת את הסיכון. עוד חסרון מינורי זה שהאוסמוזה ההפוכה תופסת מקום מתחת לכיור ברוב הדגמים (יש דגמים שהמיכל של האוסמוזה קטן יותר) מה שגורם לחוסר באיחסון של הדברים שצריך מתחת לכיור.

האוסמוזה צריכה להוציא ברז אל השיש, ולכן צריך לקדוח חור בשיש, שזה דבר בעייתי לעשות אם אתם שוכרים בית ובמידה ותרצו לקחת את המערכת אתכם אחר כך ולהשאיר חור בשיש.

חסרון נוסף לעומת המזקק הוא שהמים של אוסמוזה הפוכה לא מעלימים ב-100 אחוז את הפלאוריד ושאר מתכות כבדות כמו מזקק. מזקק מעלים 99.9 אחוז מהפלאוריד. אוסמוזה הפוכה פחות וישנם כאלו שבכלל לא, תלוי בדגם. יש הבדל אומנם קטן באחוזים בין מזקק לאוסמוזה הפוכה, אך הוא קיים. אני אישית בדרך כלל לא סומך על תוצאות הבדיקה של המים שהחברות מראות לכם באתר שלהם.

כמו כן, רוב המערכות של אוסמוזה הפוכה לא מטפלות בבקטריות וחיידקים כמו שצריך, כי הם (החיידקים והבקטריות) עדיין יכולים לעבור דרך הפילטרים של המערכת (וכמו שהזכרתי, אם לא מחליפים מסננים בזמן, זה עוד יותר גרוע), זאת הסיבה שבנוסף לכל צריך לשים נורת UV שתעקר את המים. עוד חיסרון של אוסמוזה הפוכה הוא התשלום עבור הפילטרים וההחלפה שלהם. תלוי בדגמים של המכשיר. פילטרים עולים בין 400 ל-700 ש״ח בשנה, תלוי בסוג המערכת, ואם באמת תרצו להחליף יותר ממה שמציעים לכם, אז זה יעלה כפול.

קניית אוסמוזה הפוכה וההתקנה שלה יקרה לעומת מזקק ידני. ישנם דגמים זולים שלא הייתי בכלל מסתכל לכיוונם, בעלות של 900 עד 1200 ש״ח. הטובים עם מערכת של 6 מסננים מתחילים מ-1800 ש״ח לדגמים הרגילים ולדגמים פרימיום זה מגיע עד ל-6 אלף ש״ח. אישית לא הייתי מתקין לעצמי מערכת אוסמוזה פחות מ-3500 ש״ח.

כך שלמעשה האוסמוזה הפוכה יוצאת יקרה מבחינת בזבוז המים, מבחינת הפילטרים וגם מבחינת העלות שלה בהשוואה למזקק מים ידני. עד כאן על אוסמוזה הפוכה.

יתרונות וחסרונות של מזקק מים –

היתרון של מכשיר זיקוק מים הוא שהמים שיוצאים מהמזקק יותר נקיים מאוסמוזה הפוכה (שוב – למרות שישנם כמה דגמים של אוסמוזה הפוכה מאוד מאוד יקרים שכמעט ומגיעים לרמה של מזקק). מזכיר לכם שהמים המזוקקים עברו גם הרתחה ולכן לא נשאר בהם דבר, לא אבנית, לא בקטריות ולא חיידקים, לא מתכות ולא פלאוריד וכמובן לא כלור שאומנם עולה עם האדים אך יש פילטר פחם קטן בקצה המזקק אחרי העיבוי שמטפל בזה. כך שאני סומך ב 100 אחוז על מים מטוהרים אמיתיים.

עם זיקוק מקבלים מים H2O הכי נקיים שיש. ההבדל בין מזקק לאוסמוזה הפוכה הוא שתהליך הזיקוק מוציא את המים הטהורים מהחומרים המזהמים, ואוסמוזה הפוכה מוציאה את החומרים המזהמים מהמים.

יתרון נוסף במזקק הוא שאין צורך להחליף פילטרים יקרים כמו באוסמוזה הפוכה (כן, יש פילטר קטן וזול ממש, אסביר עוד מעט). מזקק זול יותר ממכשיר אוסמוזה הפוכה.

מזקק ידני איכותי מאוד עולה 1400–1700 ש״ח עם אחריות בארץ (עם נירוסטה 316 איכותית), מזקק ידני פשוט ולא איכותי מסין עולה 800 ש״ח (לא כולל מכס בארץ בתוספת של 18 אחוז). ישנם מזקקים אוטומטיים שמגיעים ל-4500 ש״ח ומעלה שאותם צריך להזמין מארה״ב.

החסרונות של המזקק –

המזקק שהזכרתי הוא ידני, וזה אומר שצריך בכל פעם למלא את המזקק ב-4 ליטרים של מים ולהפעיל את המזקק במשך 3.5–4.5 שעות (תלוי בדגם), על מנת שהוא יאדה את המים ואז לקבל 4 ליטרים מים מזוקקים במיכל חיצוני, שאיתם משתמשים. עבורי פעולת המילוי היא פעולה כייפית ופשוטה, וזה חלק מהשגרה שלי והיא קורית פעם ביום עד יומיים (לאדם אחד).

חסרון קטן נוסף למזקק הידני הוא שיש לו מאוורר שעושה רעש כמו מפזר חום קטן בזמן שמפעילים אותו, ולכן זה תלוי איפה מניחים אותו. הרעש הוא קטן וזניח לטעמי. אני שם את המזקק שלי במרפסת שלי ממש מחוץ לדלת של הבית. ישנם אנשים ששמים אותו באמבטיה או על השיש ליד הכיור (במידה ויש מקום בשיש). בשבילי זה לא מורגש כמעט.

״חסרון״ נוסף לעומת האוסמוזה הפוכה הוא שהמזקק צורך חשמל בגלל הרתחת המים. מערכת אוסמוזה הפוכה לא צורכת חשמל. אך בתכלס זה לא באמת חיסרון, כי החישוב של החשמל הוא נמוך מאוד, ואם משווים אותו למחיר של מערכת אוסמוזה הפוכה, פלוס תשלום החלפת מסננים של המערכת ובזבוז המים שלה (4 ליטרים לכל ליטר מים נקיים), זה יוצא הרבה יותר משתלם.

חישוב מהיר של חשמל מראה שאם מזקקים כל יום עם מזקק ידני, זה יוצא בערך 50–60 ש״ח לחודש. עבור אדם אחד זה בדרך כלל זיקוק ביומיים, אלא אם כן משתמשים במים גם בבישול (אני משתמש רק למרקים אבל לא לדברים אחרים).

יש מזקקים על גז, אבל בשביל להרתיח במשך 3.5 שעות כמות של 4 ליטרים, זה יעלה הרבה יותר גז מאשר חשמל.

הפילטר במזקק הידני הוא פילטר קטן מסיבי פחם בגודל של שקית תה, שמסנן כמה סוגי גזים שעולים דרך האדים של המים ואינם מתפרקים, ואת הפילטר הזה מחליפים פעם בחודש במידה ואתם מזקקים כל יום. ההחלפה לוקחת 20 שניות וממש קלה. (20 פילטרים עולים בערך 105 שח באיביי ויספיקו לכם לכמעט שנתיים).

חיסרון נוסף, פעם בכמה חודשים צריך להעביר שטיפה עם מים את המזקק מאבנית (זו הג׳יפה שנשארת ממי הברז), אם רוצים יותר מזה – לשים מים עם מלח לימון במזקק לכמה שעות.

אז מה הממצאים עד כה?

כמו שהבנתם, הלכתי על מזקק מים. גם בגלל איכות המים, גם בגלל המחיר. נכון, יש יותר התעסקות מאוסמוזה הפוכה שפשוט יוצאים מים מהשיש, ולכן מזקק לא מתאים למי שאין לו מוטיבציה לעשות את פעולת מילוי המים (שהיא כמובן עדיפה מלסחוב בקבוקים).

מצד שני, באוסמוזה הפוכה אני לא סומך באמת על איכות המים ועל הזמנים שצריך להחליף פילטרים ולבזבז עליהם כל שנה כסף. לי עדיף למלא כל יום מים במזקק ולדעת שאני שותה את המים הכי נקיים וללא חשש מרעלים או חיידקים. 

התחלתי לשתות מים מזוקקים ממזקק ב-2009, וכבר שותה אותם 16 שנים, וכייף לי ממש עם זה.

עניין הטעם –

למים מזוקקים אין טעם, הם משקפים, כי הם נטרלים. כשאנשים שותים אותם בפעם הראשונה, הם למעשה טועמים את עצמם. היו אנשים בודדים שאמרו לי שהמים ממכשיר זיקוק לא טעימים להם, שיש להם טעם מוזר, לפעמים מתכתי, וזה יכול להיות במזקקים שהם פחות איכותיים, אבל הסיבה העיקרית היא שהטעם של מים מזוקקים הוא הטעם של הפה שלהם, מה שאומר כנראה שהם טועמים את מה שהם אכלו לאחרונה.

פעם מישהי אמרה לי בהתלהבות כשטעמה בפעם הראשונה מים מזוקקים: ״וואי! יש למים טעם של חלב שקדים, זה כזה טעים!״ שאלתי אותה: ״מה שתית לאחרונה?״ היא ענתה: ״אה… שתיתי חלב שקדים לפני שעה.״

לכן אחד הדברים היפים הוא שאחרי כמה זמן שאתם שותים מים מזוקקים איכותיים, אתם מקבלים שיקוף מהמים המזוקקים למצב הטעם שלכם בפה ולמעשה למצב הבריאות בגוף שלכם. כמה אנשים אמרו לי שבהתחלה המים המזוקקים לא היו להם טעימים, ואחרי חודש אמרו לי שאלו המים הכי טעימים שיש, וכשהם ניסו לחזור למים אחרים הם הבינו שהם לא טעימים להם פתאום, שהם טפלים וכבדים.

למעשה, 90 אחוז ממי שאני מכיר והתחיל עם מים מזוקקים אמר לי אחרי זמן מסוים שהיום הוא לא יכול אחרת. באופן אישי, אחרי כמה שנים ששתיתי מים מזוקקים, ואז יום אחד שתיתי מים ״מינרלים״, זה ממש לא היה לי טעים, מרגיש כאילו אני שותה מים כבדים עם תערובת של אבנית (כמו שמישהו שרגיל למים ״מינרלים״ ישתה מים מהברז).

מים מאוסמוזה הפוכה נחשבים טעימים, בגלל שהם נקיים, אבל גם בגלל שמוסיפים להם מינרלים (אנאורגנים). אך לא למי שרגיל לשתות מזוקקים ממזקק על בסיס קבוע, כי מים מאוסמוזה הפוכה לא נקיים לחלוטין כמו מים מזוקקים ממכשיר זיקוק. וכאן, זה עניין של ההעדפה שלכם. באופן אישי היום כשאני שותה מים מאוסמוזה, זה עדיין פחות טעים לי מהמים המזוקקים שלי.

מים מזוקקים כל כך נקיים שהם יורדים בגרון ממש בקלות ולא מרגישים אותם ככבדים, ולכן אפשר לשתות המון מהם, שזה ממש כיף עבורי. 

מים חיים –

יש המון המון סוגי מכשירים של מים חיים בשוק. כל אחד עובד בטכנולוגיה שונה, אך המטרה של כולם היא למעשה לתת למים תנועה מחודשת של זרימה בשילוב עם כל מיני טכנולוגיות של מגנטיות או חומרים בעלי ערך אנרגטי גבוה או צורות גיאומטריות מיוחדות, על מנת שהמים ייצרו קריסטליות חדשה, סימטרית במים ומטען חשמלי שלילי גבוה.

חשוב לי לציין, מים חיים לבדם לא מיועדים להעלים את הפלאוריד ולא ידוע לי שהם מעלימים את המתכות הכבדות במים, אלא אם כן תראו לי בדיקות מעבדה אמינות ממקור שלישי (ולא ממי שמוכר אותם) שמוכיחות אחרת, ולכן בתפיסה שלי נכון להשתמש במים חיים, אך עם מים מזוקקים (וישנם כאלה שלא יסכימו איתי וזה בסדר). זה מה שאני עושה אצלי בבית, אך זה גם לא חובה, מסיבה מאוד פשוטה: מים מזוקקים יש להם מבניות קריסטלית פשוטה, צורה של משושה (אפשר לראות בספרים של מסארו אימוטו), שזאת הצורה הטבעית הבסיסית של כל צורה אורגנית בטבע (כמו בכוורת של דבורה), ומהצורה הזאת אפשר להתפתח לכל צורה מורכבת אחרת.

הגוף שלנו הוא המכשיר המגנטי והאנרגטי הכי חזק שיש ואנחנו שוכחים זאת לפעמים. הגוף שלנו יכול להטעין כל מזון, כל מים בדרך ששום טכנולוגיה לא יכולה – אין לכם מושג באיזו עוצמה. קראתי על לא מעט ניסויים מדהימים ועל השפעת הגוף על המים.

הגוף שלנו הוא למעשה מכשיר מים חיים טבעי, וכשאנחנו מכניסים מים מזוקקים לגוף, הם באופן מיידי הופכים את המים לקריסטלים ומשנים את המבנה של המים בהתאם לתדר של הגוף שלנו, וכבר ישנם מחקרים על זה (לצערי לא מצאתי את הקישור לזה).

למעשה, כבר ברגע שאנחנו מחזיקים את הכוס, המים הופכים לקריסטלים. יש סרטים על זה ביוטיוב. כך שהמים המזוקקים מותאמים בדיוק למה שהגוף שלנו צריך. אך כל זה נכון בעיקר לגבי מים מזוקקים, כי מים שעמדו הרבה זמן (בצינורות הברז או בבקבוקי פלסטיק), אין להם את אותה חיוּת וקריסטליות ולכן פחות משתנים. כל הניסויים במים שעשו לגבי ההשפעה שלהם על הגוף לרוב נעשו עם מים מזוקקים.

מצד שני, אם הגוף נמצא במצב לא מאוזן ודורש ריפוי, מים חיים מוכנים מראש יכולים מאוד לעבוד פה עבור האדם הלא מאוזן, כי זה דורש להכניס קריסטליות מובנית גבוהה למים המזוקקים לפני שהם נכנסים לגוף, על מנת שהגוף יתייצב.

אך כל זה עניין של העדפה. מה אני עושה? אני מעביר את המים המזוקקים שאני שותה דרך מכשיר ידני של מים חיים, בנוסף מתחת למיכל המים שלי אני שם דיסק אנרגטי (Tachyon) שהוא כל הזמן מטעין את המים בתדר שלו.

זה אכן מרגיש שונה.

אפשר כמובן לשים מתקן מים חיים בברז הראשי מחוץ לבית, אבל גם אז לדעתי המים עדיין דורשים זיקוק וניקוי יסודי, אם אתם רוצים להיות שקטים ולדעת שאין שום חומר במים שמזיק לכם עדיף שתזקקו גם אותם.

ועכשיו לנושא המים במקלחת –

נכון, אי אפשר לשים מזקק למקלחת שלנו, ואי אפשר לשים אוסמוזה הפוכה למקלחת, סעו לאיים בתאילנד אם בא לכם להתקלח עם מים מזוקקים 🙂 

זאת הדילמה של כל מי שמנסה לשתות מים בריאים כי ידוע שהעור שלנו סופג רעלים. אז מה הפיתרון? אפשר לשים מסנני פחם למקלחת (אפשר למצוא באיביי), בשילוב עם מכשיר מים חיים למקלחת, פלוס מסננים מחוץ לבית (שחשוב מאוד להחליף פילטרים בזמן). זה אומנם יקר, כל העסק, אבל משתלם. לא יעלים לגמרי את הפלאוריד (אם בכלל), אבל עדיף מכלום.

אם יש לכם מעיין ליד הבית, כדאי לכם לנצל אותו בתקופות החמות ולטבול מדי פעם בטבע.

עניין “חוסרים במינרלים” והתנגדויות למים מזוקקים

אוקי, בטח חיכיתם לחלק הזה. אני לא אצליח להיכנס פה לעומק כי זה מאמר בפני עצמו, אבל כן ארשום נקודות.

מניסיון השנים שלי בנושא הזה וכמנהל לשעבר של קבוצות בתחום, ישנם 2 סוגי אנשים ששומעים על מים מזוקקים ומגיבים אליהם בהתנגדות. אלו שלמדו מה שלימדו אותם באקדמיה וחושבים בצורה לוגית/כימית על מים מזוקקים במעבדה ולא בגוף אנושי, ונעולים על המידע שקיבלו מבלי לחקור עוד, והסוג השני הם האנשים שפשוט שמעו או קראו כל מיני טענות של אנשי אקדמיה ולא בטוחים בהם ועדיין רוצים לדעת עוד.

אם אתם מהקבוצה הראשונה של מחקר אקדמי בעלי התנגדות נחרצת לשתיית מים מזוקקים, אז אגיד לכם ששמעתי הכל מהכל. הייתי שנים בקבוצות סודיות של מים מזוקקים בעולם ונכתבו שם כל הטענות המדעיות כביכול נגד מים מזוקקים, באמת הכל, וענו על כולן אנשים מומחים עם ניסיון במים מזוקקים. אין טענה אחת שאין לה הפרכה.

את כל ההתנגדויות/חששות אנשים מקצועיים מפריכים ומסבירים, מנושא החומציות, המינרלים (שהסברתי קצת כאן), הגזים (שמסוננים במסנן של המזקק), תהליך הדיפוזה/אוסמוזה של התאים ועוד ועוד… ורק שתדעו שבעבר נכתבו ספרים של רופאים על הריפוי המדהים של מים מזוקקים, ושוב תזכרו – אנחנו לא מדברים על מים מולקולרים, אלא על זיקוק אחד בלבד.

תהליך דיפוזה של התאים – 

לא ראיתי שום מחקר שעשו על מים מזוקקים בתוך גוף האדם, יש נטיה לחשוב שהתאים בגוף יתפוצצו מהמים המזוקקים כי זה מה שקורה כשמבודדים תאים ממערכת ביולוגית חיה נושמת ושלמה כמו הגוף ומכניסים לאותם תאים בודדים במעבדה ביחד עם מים מזוקקים (שבמקרה הזה אלו מים מולקולרים שזיקקו מעל 9 פעמים).

אך גם אם זה היה נכון עבור מערכת ביולוגית חיה ומורכבת כמו הגוף, אנחנו לא מזריקים את המים לוריד, אלא שותים דרך הפה, לכן כאשר מים מזוקקים נכנסים לגוף הם מיד מתערבבים עם כל שאר הנוזלים שבפה ובקיבה ואז הם כבר לא מים מזוקקים טהורים יותר. הם מתערבבים עם החומרים שבגוף, וזאת הסיבה שמהתחלה עדיף לתת לגוף את המים הכי טהורים שיתערבבו עם מה שקיים כבר בגוף שלנו, ולא מים עם חומרים שלא מתעכלים או מזיקים לנו.

דילול מינרלים –

הטענה היא שמים מזוקקים יכולים לדלל את המלחים שבגוף ואז שיהיו חסרים אלקטרוליטים בגוף. זאת לא טענה מדויקת, ולא ניכנס למדע כאן. רק אגיד שבכל ארוחה ממוצעת, גם אם תאכלו ארוחה שלא נחשבת בריאה, יש בה אלקטרוליטים, אז נכון, אם הייתם צמים עכשיו רק עם מים מזוקקים במשך שבוע, אולי היו חסרים לכם מלחים, סידן ומגנזיום, כי לא היו במים מינרלים, אבל בצום היו גם חסרים לכם הרבה דברים אחרים שהאוכל מעניק, וזה כל הסיבה לצום. מזכיר לכם שיש אנשים שצמים 30 יום רק עם מים, ויש כאלו שצמים צום יבש (ללא מים) 7 ימים ברצף.

עשו יותר מדי הפחדה חסרת בסיס לגבי מים מזוקקים, שאין לה שום הצדקה. כל מי ששמעתם ממנו שאומר לכם שמים מזוקקים מוציאים מינרלים מהגוף, שיסביר לכם איך בדיוק ושיראה מחקר שקשור בגוף. נכון, אם תשתו מים מזוקקים ותאכלו רק מאכלים שאין בהם מלחים, מגנזיום וסידן אורגנים, כמו לאכול כל היום חסה במשך ימים, אז בטח שיהיו חסרים לכם אלקטרוליטים, ואם אתם במאמץ פיזי, אז תצטרכו לאכול משהו מזין.

מים מזוקקים (שזיקקו פעם אחת) לא מוציאים מינרלים אורגנים מהגוף שלנו, הם ימוססו מינרלים אנאורגנים שלא נספגו בגוף (כי 70-90 אחוז מהמינרלים האנאורגנים לא נספגים), שיעזור לגוף לשחרר אותם מהמערכת. 

מהבדיקה שלי המדע לא הוכיח בבירור שמים מזוקקים ״מנקים״ את הגוף ממשקעים אנאורגנים (לא בטוח שניסו לחקור זאת), אך גם לא הוכח שמים מזוקקים מזיקים אם צורכים אותם עם תזונה נורמלית.

מינרלים אנאורגנים יכולים להגיע גם ממזונות מעובדים, מחומרים לא טבעיים שהגוף שלנו גם כך צריך להיפטר מהם. אז במקרה הזה המים המזוקקים עוזרים לנו. הגוף שלנו סופג הכי טוב מינרלים אורגנים (מינרלים שיש בהם פחמן).

מים לא אמורים למלא אותנו במינרלים, רק האוכל שלנו מהצומח יכול לכך (צמחים בעיקר). המינרלים שבמים “המינרלים” הם לא מינרלים אורגנים, אלא מינרלים אנ-אורגנים שנספגים ברמה של 5-20% בתוך הגוף, והגוף שלנו רק רוצה לפלוט החוצה את השאר כי אין לו איך לספוג אותם בצורה טבעית – ושלא נדבר על מי ברז שמלאים בעוד חומרים שאין להם שום קשר למים טבעיים (ואם אתם לא יודעים על זה הרבה, תחפשו באינטרנט. זה לא טוב בכלל לגוף שלנו).

בואו נגיד כאילו, שגם אם היינו מקבלים מינרלים מהמים, זה כל כך זניח, עד כדי רמה שפרי וירק אחד ביום יתנו לכם פי כמה וכמה יותר מינרלים מאשר מה שתשתו באותו היום. לפי חישוב פשוט, כפית טחינה גולמית ביום תיתן לכם בצורה אורגנית סידן שהייתם מקבלים מ-7 עד 12 ליטר מים מינרלים (אנאורגנים), כי המינרלים האנ-אורגנים מתעכלים ברמה נמוכה בגוף (5-20%). 

את שאר המינרלים האנ-אורגנים הגוף צריך לעבד ולפלוט אותם החוצה, הוא במאמץ, הכבד והכליות עובדים הרבה יותר. בדומה לאוכל מתועש שגורם לגוף להתאמץ לא פחות.

זה גם משהו שאני אומר למי שקונה אוסמוזה הפוכה – לא חייבים להוסיף את המינרלים המלאכותיים לתוך המערכת, פשוט תאכלו אוכל בריא, המים לא יוציאו לכם מהגוף את המינרלים של המלפפון שאכלתם עכשיו.. זה בלתי אפשרי, הם יוציאו אולי את האדמה שהיתה על מלפפון לא שטוף מהבטן שלכם.

בשתיית מים מזוקקים אין לנו מתכות, אין אבנית, אין לנו חומרים נוספים שמזיקים, אין כלור, אין פלאוריד. אתם יודעים מה, אהיה כן אתכם, אם חברת מים מינרלים היו מביאים את מיי המעיינות שלהם ישר לבקבוק זכוכית מבלי שום התערבות פלסטיק, לא היתה לי התנגדות לשתות אותם כל עוד רמת המינרלים האנאורגנים לא היתה גבוהה, אלא אם כן היתה מציקה לי העובדה שהם שואבים מנחלים ומעיינות טבעיים.

חומציות – 

למים מזוקקים יש רמת חומציות טבעית ומושלמת של 7, כמו הדם שלנו. רק שבמדידות מוצאים שיש קצת פחות בגלל שאי אפשר למדוד את המים המזוקקים בצורה אובייקטיבית ויש לזה סיבה מדעית (לינק בסוף הפוסט מוזמנים לקרוא).

רק במידה ומיכל המים המזוקקים פתוח וחשוף לאוויר לאורך הרבה זמן (בדגש על הרבה הרבה זמן), יש סיכוי שרמת החומציות שלו תרד אולי ל 6-6.5, וגם אם זה קורה (ואין סיבה שיקרה כי המיכל סגור), אין עם זה שום בעיה ברמת הקיבה שלנו (שוב, חשוב לזכור שאנחנו לא מזריקים את המים המזוקקים לוריד הם עוברים דרך הקיבה שלנו).

פתרון פשוט-

במידה ומפריע לכם העניין שבמים המזוקקים אין מינרלים או נושא החומציות, יש פתרון מאוד פשוט: תוסיפו חצי לימון, או קצת מלח קלטי/הימלאיה למים המזוקקים או אפילו קצת סודה לשתיה (ללא אלומיניום), ואז יש לכם מים עם מינרלים טבעיים. לא צריך להוסיף מגנזיום ועוד תוספים שלא מגיעים בצורה שהגוף שלנו יכול לספוג בטבעיות (כמינרל אורגני ממזון טבעי).

יש לינקים והסברים באינטרנט לכל דבר. יש מאות אלפים בעולם ששותים רק מים מזוקקים, ישנם אנשים שכותבים בתגובות לפוסטים (בפייסבוק וביוטיוב) שהם שותים מים מזוקקים כבר 30-40 שנה ונהנים מכל רגע. ולמי שהיה חי בארה״ב יודע שמוכרים בכל סופר מים מזוקקים בגלונים עבור שתייה (ולא עבור הרכב שלך).

בארץ באזור 2018, הכרתי לפחות כמה מאות אנשים ששותים ממזקק מים וכולם מרוצים מעל הגג ולא רוצים להחליף אותם, ולא מתלוננים על שום בעיה, חוץ מבודדים שהיה להם קשה להיגמל מהטעם של המים הרגילים.

שתיית מים מזוקקים למעשה מנקה את הגוף מכל חומר שלא יכול להיספג בגוף ומאפשר לגוף להתנקות. אנשים חווים ריפויים מדהימים בשתיית מים מזוקקים, ממש כמו שאפשר לחוות ריפוי מדהים ממחלות בשתיית מיצים או תרפיית שתן (שהם למעשה מבוססי מים מזוקקים).

חווית השתיה של מים מזוקקים – 

תזכרו שמאוד קל לשתות מים מזוקקים כי הם מים קלים ונעימים שעוברים מאוד בקלות בגרון ומאוד כייף לשתות אותם.

מאז שהתחלתי לשתות מים מזוקקים (לפחות 2 ליטרים ביום), זה עשה לי טוב יותר מאשר לא. אנשים בעולם שלוקחים את שתיית המים המזוקקים ברצינות כניקוי, מגיעים לתקופות לכמות של 4 ליטרים ביום (עבור 70 קילו גוף) על מנת לעבור ניקוי ומדווחים על שינויים מדהימים בחייהם. את כל המינרלים שהגוף שלנו צריך יש בטבע, בחי, בצמחים, פירות, וגם אם אתם אוכלי בשר, אז גם שם יש, והכל בצורתם האורגנית שהגוף שלנו יכול לספוג.

אני חושב שלשתות מים טהורים שהטבע נתן לנו (כמו מי גשם) h2o נקי, זה הדבר הכי טבעי שיש ולא צריך להוסיף לזה דבר, חוץ מזה שלהוסיף עוד משהו למים גורם לכל הפעולה של ניקוי המים המזוקקים בגוף לא לעבוד בצורה מלאה כי המים כבר מלאים במשהו ולא מאפשרים לרעלים להתנקות מהגוף. ושוב, אין בעיה עם מי נחלים כל עוד הם לא מבקבוקים.

יש עוד המון לכתוב אבל אין לי מקום כאן.

אני חוזר ואומר, הפוסט הזה נכתב באהבה כשירות לאנשים שפתוחים בראש ורוצים באמת פיתרון אמיתי לבעיית המים. בבקשה כל מי שרוצה להציף פה התנגדויות לנושא המים המזוקקים או רוצה לתקן אותי, אנא המנעו ממשפטים מזלזלים, פשוט אמרו איפה טעיתי, תנו לי סימוכין שמצביע על מה שאתם אומרים ואשמח לשנות את התוכן אחרי שאבדוק. 

אם אתם באים בקטע של ״זה לא הוכח מדעית״ אז בבקשה עדיף שלא תכתבו, או תכתבו מה כן הוכח ושיהיה רלוונטי למה שאתם טוענים. עשו את זה בצורה נעימה ומתוך חקירה ואולי אענה.

אגב, לא חקרתי בכל מה שקשור למניפולציות של מים (ionized water, alkalain, מי כסף, מי מימן וכדו’), אז אין טעם לשאול אותי לגבי זה. באופן אישי, לא רואה את זה כדבר שהטבע מייצר, ולכן פחות מתחבר אבל על חלקם שמעתי דברים טובים כאשר לוקחים אותם לזמן קצר.

ולכל מי שאוהב את הרעיון של מים בלי דטריום, אין לי הרבה דעה על זה. להעלים מולקולה שקיימת בטבע כחומר טבעי מאז המפץ הגדול גם במים הכי טבעיים ונקיים ממעיינות, נשמע לי מוזר.

אתן רק מחשבה אחת על מי מימן שעכשיו מאוד באופנה. אם תחשבו על מי מימן – זה מאוד פשוט, אלו מים שהוסיפו להם מימן כדי שיהיה יותר מימן במים. ממה מים עשויים? מ 2 אטומי מימן ואטום אחד של חמצן. ככל שיש במים פחות מינרלים אנאורגנים והמים הם מזוקקים, כך יש יותר מולקולות מימן לליטר מים. הגיוני נכון? לכן שתיית מים מזוקקים פשוט נותנת לכם מימן בכמות רבה יותר לכל כוס מים מאשר כל מים אחרים.

זהו עד כה.

איפה לרכוש מזקק? 

את המזקקים הזולים הסינים אפשר לרכוש באיביי או בעליאקספרס, אני פחות ממליץ עליהם אבל אם זה התקציב שלכם אז לכו עליהם. תמיד חשוב לרכוש עם מיכל איסוף מים מזכוכית ולא מפלסטיק. המזקקים הסינים לא מגיעים ל- TDS של 0 (רמת חלקיקים מומסים), אלא יותר לכיוון 50-70 במדידה. הם עובדים בדרך כלל טוב אבל עם נטיה להתקלקל. הם עולים בסביבות 700-800 ש״ח בלי מכס. 

בעבר כשכתבתי את הפוסט הזה, לא היה לי למי להפנות לרכישה וכל אחד דאג לעצמו והיו המון מקרים של אנשים שהזמינו מזקק מהאיביי והתאכזבו. לחלקם התקלקל אחרי כמה זמן או שהיו להם בעיות אחרות. אבל לא מזמן נתקלתי בבחור שהתחיל לשווק מזקקים ידניים איכותיים מאוד מטייוואן עם נירוסטה איכותית (316 ולא 304 הרגיל. שהמים המזוקקים יותר מתאימים לו) מתוצרת Versapers שמשווקת את מגה הום, במחיר הכי נמוך שמצאתי ועם אחריות. המזקק הזה מגיע לתוצאה של 0 בבדיקת TDS, עם מיכל זכוכית. אז פניתי אליו ואמרתי לו שאני רוצה להעלות את הפוסט כאן ושאשמח לכתוב בפוסט למי שרוצה לרכוש. אחרי שיחה ארוכה הוא נתן לי קישור מיוחד עם הנחה למי שמגיע דרכי (לא תמצאו זול יותר בארץ). המזקק הידני עם הנירוסטה היותר איכותי עולה בסביבות 1900 שח או 1700 לנירוסטה הרגילה. שניהם מגיעים עם אחריות (למזקק באיביי אין שום אחריות) – כנסו כאן לקישור.

ההבדל בין מזקק נירוסטה 304 לנירוסטה 316
קודם כל חשוב להבין שמדובר בנירוסטה שבתוכה המים ששמתם מהברז עומדים ומחוממים. המים המזוקקים נשפכים למיכל זכוכית ואין להם קשר לנירוסטה הזאת חוץ מזה שהם הורתחו בתוכה. 

נירוסטה 304 –

הסוג הנפוץ והזול. רוב חיי השתמשתי בה בעצמי. עמידה בפני חלודה במידה סבירה, אבל פחות טובה לאורך זמן במצבים שיש בהם חום גבוה, מינרלים, מלחים או שאריות כלור. אחרי כמה זמן היא עלולה להתחמצן או להראות סימני חלודה.

חשוב להבין שלא משנה כמה חלודה יהיה בנירוסטה, המים המזוקקים עדיין יהיו נקיים. הדבר היחיד הוא, שאולי יורגש טעם עדין של חלודה במים וזה פחות כייף. אבל זה קורה אחרי הרבה זמן של שימוש ובמידה ולא מנקים אותו וגם תלוי באיכות המים בברז שלכם. ככה או ככה המים המזוקקים שמקבלים נשארים נקיים. 

נירוסטה 316 –

מכילה תוספת של מוליבדן, מה שהופך אותה לעמידה הרבה יותר בפני קורוזיה, במיוחד עם מים מהברז שיש בו הרבה חלודה ואבנית. זו הנירוסטה שמשתמשים בה בתעשייה רפואית, ימית ומקצועית. כמובן, גם המחיר בהתאם,  אבל ההשקעה שווה את זה לטווח הארוך כי המזקק נשמר יותר. שוב – זה לא משפיע על איכות המים, זה רק לשמירת המזקק לאורך זמן.

מכשירי מים חיים – 

אני שם לכם כאן את המוצר של המים חיים שאני משתמש בו (אין קשר למזקק מים). זה מוצר מדהים. צריך להיכנס ולקרוא עליו יותר.

המוצר שלי הוא הידני (שנראה כמו משפך), יש שם גם כאלו שמתאימים לברז הראשי או לכיור. למי שיש בריכה בבית זה מוצר חובה. הידני הוא כמו משפך שבתוכו נמצאת הטכנולוגיה.

מה שאני עושה זה לשים אותו בין המזקק למיכל איסוף. מה שאומר שצריך להגביה את המזקק, אפשר לשים אותו על סיר או קופסא, ואז בעצם המים שיוצאים מהמזקק (בטיפטופים) במשך 4 וחצי שעות, עוברים דרך המכשיר והם מוטענים באיכות של מים חיים ממש טובה.

יש קוד הנחה שקיבלתי מהם בזמנו של 10%: waterlove10    

לרכישה עד 1500 דולר

או waterlove20 לרכישה מעל הסכום הזה. המכשיר הספציפי הזה עולה בסביבות 890 שח לפני ההנחה וללא משלוח.

זה הקישור למכשיר הידני: https://naturalaction.com/collections/portable-travel-water-vitality-systems/products/portable-water-revitalizer

מה הלאה?

אם הבנתם שלא נכון לכם לשתות מבקבוקים, בא לכם מים איכותיים באמת, ולא ממכשירים עם פילטרים פשוטים. אני אישית ממליץ להחליט קודם אם בא לכם מזקק ידני או מערכת אוסמוזה הפוכה ותקנו את זה קודם, לפני מים חיים או כל פילטר אחר, כי כל יום שעובר אם אתם קונים מים מינרלים בבקבוקים, אתם מוציאים את אותו הסכום בדיוק (כמו מזקק) ומקבלים מים פחות איכותיים וגם מזהמים את הסביבה עם הבקבוקים.

תעשו את ההחלטה שלכם. מקווה שמה שכתבתי עזר לכם להבין קצת ואולי גם קצת לפקוח את הראש לגבי עניין המים ולרצות לחקור בעצמכם.

קצת עליי: מאמן רגשי, מנחה תהליכי התפתחות לקבוצות, מוסיקאי ומורה לפסנתר. ב 20 שנה האחרונות חוקר עצמאי של תזונה, בריאות, ביו האקיניג, סאן גייזינג ועוד…

לינקים:

אנט לרקינס (למי שלא מכיר בחורה בת 70 פלוס בזמן הוידיאו שנראית כמו 40, שותה רק מים מזוקקים כבר 35 שנה, ואוכלת רק ירקות ופירות) בוידיאו היא מדברת על המים המזוקקים שהיא שותה ומתארת פחות או יותר מה שתיארתי כאן בפוסט. יש עוד הרבה וידיאויים שלה ברשת.



אנדרו נורטון וובר מדבר על מים מזוקקים ונותן תשובות ל״התנגדות״ המדעית לשתיית מים מזוקקים (ובכלל שווה לשמוע ראיונות עם אנדרו על מים מזוקקים)

https://www.youtube.com/watch?v=T4fSwZwO6hI



למי שרוצה לצלול ממש ממש לעומק בנושא המים המזוקקים ועוד מידע מדהים – הראיון הכי מושלם עם אנדרו נורטון (שאגב הוא כבר לא פעיל היום).   זה וידיאו ישן שהעלו מחדש כי יוטיוב צינזר אותו


הסבר מדעי שמסביר על מינרלים אורגנים ואנאורגנים

https://www.youtube.com/watch?v=w0MWbjIH_Lc

הסבר על למה מודד ph לא יכול לקרוא מים מזוקקים בצורה מדויקת

24 ציטוטים של רופאים על מים מזוקקים

http://aquariusthewaterbearer.com/doctors-and-experts

ד”ר דויד ווילאמס מסביר באתר שלו למה כדאי לשתות מים מזוקקים

https://www.drdavidwilliams.com/distilled-water

ככה נראה מזקק ידני עם מיכל זכוכית

https://goo.gl/xvrmHh

בהצלחה לכולם

מקווה שהמידע תמך בכם ויעזור לכם לבחור

באהבה

ליאב

❤️

רוצים לקבל עדכונים על מפגשים, מאמרים חדשים, סדנאות וקורסים עם ליאב?

או הירשמו לניוזלטר

הרשמה לדברים החדשים שקורים:
אימייל פעם בשבוע לשבועיים

פוסטים מומלצים

האמת שלנו

האמת שלנו

אני מאמין שאנחנו כבני אדם יכולים להיות בפונטציאל המלא שלנו, רק כאשר אנחנו יודעים ומכירים במודע את האמת שלנו, העניין...
קרא עוד...
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments