שתיית מים נקיים ומטוהרים – קצת סדר בעניינים

שלום חברים יקרים. הפוסט הזה נכתב במקור ב-2018 והיה במשך כמה שנים בכמה קבוצות מים שניהלתי, קראו אותו אלפי אנשים. בשלב כלשהו הורדתי אותו כי הטרידו אותי עם הרבה שאלות.  אך בגלל שראיתי ששוב עולה נושא המים ואני רואה שהרבה מבקשים להבין מה נכון ומה לא, החלטתי לערוך אותו שוב עם עדכונים. אני עדיין אני מבקש לא לפנות אליי בפרטי עם שאלות או שיתופים הקשורים למידע כאן. אפשר בתגובות. בפוסט הזה אתן דגש על החקירה העצמית שעשיתי ב-15 השנים האחרונות בנושא המים הבריאים ביותר לשתייה ומה הפתרונות שמצאתי.  אני כותב את הפוסט הזה עבור מי שמחפש פתרון למים בריאים ואיכותיים, בגלל שהרבה אנשים שואלים אותי בפרטי על זה, אז החלטתי לכתוב פוסט מסודר במקום להסביר לכל אחד בנפרד, כי אני רואה שהרבה לא ממש מוצאים את עצמם, וכן רוצים לשתות מים איכותיים ובריאים. זה פוסט מאוד ארוך, והוא מייצג אך ורק את החקירה שלי, בבקשה אל תאמינו לי, תבדקו ותחקרו בעצמכם. הפוסט הזה מיועד לאנשים עם ראש פתוח שמוכנים להתבונן על המציאות ועל עדויות בשטח. לכן אני מודיע מראש שאין לי פה כוונה להצדיק את החקירה שלי עם אף אחד שלא מסכים איתי. אני כותב אותו כשירות לכולם, וכל אחד מוזמן לעשות את החקירה שלו עם עצמו. מבחינתי, אם מישהו מביע התנגדות בצורה בוטה וחסרת רגישות, אני לא אענה לו, וכנראה אמחק את התגובה שלו. חשוב לי לציין שהמידע בפוסט זה אינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא. כל מידע המופיע בפוסט זה הינו אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו בדרך כלשהי יעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול ו/או תחליף לטיפול. מציע לכם לקרוא עד הסוף לפני שאתם כותבים בתגובות. אם מישהו רוצה ללמוד ולשאול שאלה, הוא מוזמן לבוא עם ראש פתוח ולשאול. בנוסף, אם יש למישהו משהו לחדש לי שאני לא יודע, אני פתוח לשמוע כל עוד זה נעשה בצורה חוקרת ונעימה. ⸻ מה הפתרון שמצאתי? אחרי שחיפשתי הרבה זמן פתרון לשתיית המים, ועברתי דרך כל האפשרויות, חקרתי במשך שנים על המים בכל דרך אפשרית. הגעתי לנקודה שהבנתי שהמים הכי איכותיים, בריאים לגוף וטובים לשתייה הם מים מטוהרים, שזה בעצם שם נרדף למים מזוקקים. אפשרות נוספת לשדרוג המים המזוקקים היא הפיכתם למים חיים (למרות שזה ממש לא חובה ואסביר בהמשך). כדי לייצר מים מטוהרים ישנן כיום שתי אופציות: מכשיר מזקק מים או אוסמוזה הפוכה (וללא התוספת של מינרלים למים, כבר תבינו למה). שללתי על הסף את כל מכשירי המים עם פילטרים רגילים למינהם בכל צורה שהם באים כי הם לא מתקרבים לאיכות המים של מים מטוהרים, ואני כמובן לא פונה לכיוון של מים ״מינרלים״ מבקבוקים, בגלל הפלסטיק. מים מזוקקים למי שלא יודע מה זה מים מזוקקים או מפחד מהמילה ׳זיקוק׳ כי זה נשמע לו מושג כימאי מידיי, אז הנה הסבר קצר: מים מזוקקים הם מים שהתאדו ואחר כך האדים חזרו שוב למים, מאוד פשוט. זה תהליך של אידוי ועיבוי. בדיוק כמו שמי הים מתאדים על ידי השמש, נאספים בעננים, וחוזרים כגשם. כן, גשם הוא מים מטוהרים/מזוקקים שעברו תהליך זיקוק. אפשר למדוד מים מזוקקים על ידי מודד TDS, זהו מכשיר חשמלי פשוט וזול שמראה כמה חלקיקים מומסים יש במים. הגשם כמים מזוקקים נמדד במודד חלקיקים TDS ב-0 חלקיקים אם מודדים אותו בהרים או במקומות לא מזוהמים, או אחרי כמה שעות של גשם גם בערים בארץ. למים מזוקקים יש סימון של 0 במכשיר, כלומר אין שום חלקיקים מומסים במים. מים ״מינרלים״ בין 200-450, מים מהברז בין 250-650 תלוי במיקום בארץ. (שימו לב שמודד ה-TDS אינו מודד את איכות המים ומשתמשים בו בעיקר כדי לבדוק שהמים הם מזוקקים). מהם החלקיקים במים מינרלים ומהברז? בקרוב תבינו. חשוב להבין שאני לא מדבר כאן על מים מזוקקים של מעבדה כימית שזוקקו בין 6-16 פעמים, אלו נקראים מים מולקולריים. עבור כימאי, מים שזוקקו פעם אחת, זה לא ממש נקרא מים מזוקקים, כי ברמת הבדיקה של TDS יש עדיין חלקיקים מועטים במים, אפילו שמד ה-TDS מראה 0. יש מודדים הרבה יותר מתקדמים למעבדות, אך זה לא רלוונטי אלינו בהקשר של שתיית המים. ___ המחזוריות בטבע – למחזוריות בטבע יש דרך מאוד יפה. הגשם שיורד כמים מזוקקים יש לו מטען שלילי שמושך אליו באופן טבעי כל מה שיש לו מטען חיובי ונוטה למוסס אותו בתוכו. לכן הגשם אוסף ומושך אליו מינרלים אנאורגניים מהאדמה, שהם בעלי מטען חיובי, ממוסס אותם לתוך המים ואז הצמחים והעצים ניזונים מאותם מינרלים אנאורגניים כאשר הם ״יונקים״ את המים. הצמחים אוספים את המינרלים האנאורגניים ואז הופכים אותם למינרלים אורגניים (אלו מינרלים שיש להם תוספת של מולקולות פחמן) והם מצטברים בשורשים, פירות, בירקות ובעלים שלהם. השמש מזינה את הצמחים, בעלי החיים אוכלים צמחים ואנחנו בני האדם אוכלים צמחים ובעלי חיים. למעשה השמש היא מקור האנרגיה הראשון. צמחים מקור אנרגיה שניה, בעלי חיים מקור אנרגיה שלישית.  המינרלים האורגניים הם בעלי נטיה למטען שלילי, כמו מים מזוקקים. האיברים בגוף שלנו צריכים את המטען השלילי הזה וכמובן הוא צריך את המינרלים האורגניים באוכל. הגוף האנושי שלנו יכול לספוג בתוכו בעיקר מינרלים אורגניים שמיוצרים על ידי צמחים! (שימו לב שאין למילה ״אורגניים״ קשר לגידול צמחים בצורה אורגנית, אלא הכוונה כאן למינרל שמיוצר בתוך הצמח ושמצורף אליו פחמן, לעומת מינרל אנאורגני שמגיע מהאדמה). חשוב להבין שיש הבדל משמעותי בין מינרלים אורגניים למינרלים אנאורגניים. בבסיסם כל המינרלים הם אנאורגנים, אך בשונה מהם מינרלים אורגניים הם מינרלים שמיוצרים בתוך הצמח או המזון, כלומר מולקולות המינרל קשורות לפחמן ויש להן זמינות ביולוגית גבוהה יותר לגוף שלנו – עד 70% ספיגה. לעומת זאת, מינרלים אנאורגניים, כמו סידן ומגנזיום שמגיעים מהמים הקשים או מאבנית, נספגים בגוף במידה נמוכה מאוד — רק כ-5-20%, תלוי במינרל.  החלק שלא נספג (עד 95%) נשאר בגוף ועשוי להצטבר באיברים ובכלי הדם, לגרום להפרעות שונות כמו אבנית ולגרום לעומס מיותר על מערכת הסינון ואולי אפילו לדלקות במשך השנים. כל הכנסה של מינרל אנאורגני גורמת לגוף רק לרצות לשחרר אותו או לנסות “להשלים” אותו על מנת להפוך אותו למינרל שאפשר לצרוך.  זאת הסיבה שאומרים לכם שאוכל בריא הוא כמה שיותר אוכל מהטבע וכמה שפחות אוכל מעובד, כי אוכל מהטבע נספג הכי טוב בגוף ואוכל מתועש מכיל מלא מינרלים אנאורגנים (בלי ועם קשר לחומרים הלא בריאים שיש שבו). אם כך, במים מזוקקים שנעשו ממזקק או אוסמוזה הפוכה, מי גשם, אין שום מינרלים בתוכם, ואם היו, חשוב להבין שהם היו מינרלים אנ-אורגנים ולא מינרלים אורגנים. לכן, כששותים מים מזוקקים נטולי מינרלים אנאורגניים בזמן שאנחנו צורכים את המינרלים מהתזונה — הגוף מקבל